טיסה 175 בהתרסקות לתוך המגדל הדרומיקשה יהיה לשכוח את היום בו נפתחה תערוכת פרנקפורט 2001. הראוותנות הגרמנית של פרנקפורט הייתה במצערת מלאה, עם נאומים עמוסי בטחון עצמי, תצוגות ענק ובכורות לב.מ.וו סדרה 7 המהפכנית, מרצדס SL היוקרתית וגרסת בקרוב של אודי A8. אחרי הכל, זו הייתה התערוכה המוטורית הראשונה ב"מסה" (שמו של מתחם התצוגה בפרנקפורט) באלף החדש, וכשבאיזור רשימה ארוכה של חידושים עם פורד פיאסטה, פולקסווגן פולו, פיאט סטילו ואפילו טויוטה קורולה חדשה. החשיבות הייתה ברורה. ואז אחרי הצהריים, ביום העיתונות הראשון וההומה מאדם, החלו לצלצל המכשירים הסלולאריים והפנים הרצינו. גם אצלי רטט פתאום הטלפון, כאשר מהעבר השני נשמע מישהו שאמר "פגעו בתאומים".

ברגע הראשון אף אחד לא הבין מה בדיוק קרה. גם אני לא ממש קלטתי למה מתכוון הקול מהצד השני, ועל איזה תאומים הוא מדבר. אבל אט אט נמוגה האווירה החגיגית והתחלפה במבוכה ובפחד. המון העיתונאים זנח את המכוניות החדשות והמושכות והחל מחפש את מסכי הטלוויזיה ואת רשתות החדשות. וכאשר שדות התעופה נסגרו, השאלה הדחופה ביותר הייתה מתי נוכל לחזור הביתה.

את מקום קרבות השרירים של תעשיית הרכב הגרמנית תפס מאבק כוחות מסוג אחר, והספרות 9 ו-11 שהיו שייכות למכונית אגדתית יקבלו מאז אותו יום משמעות שונה לגמרי. התגובה הראשונית שריחפה באוויר הייתה לבטל את התערוכה, שעם מגדליה הגבוהים ושפע העיתונאים נראתה כהתכנסות מסוכנת ביותר ומטרה מפתה. ובאמת עד סוף היום הראשון כל הסימנים הראו שזה מה שיקרה. אבל ההצגה, כך הוחלט, חייבת להימשך, אם כי באופן הרבה יותר צנוע.

האמריקנים, וזה כולל את פורד וג'נרל מוטורס, החלישו מיד את העוצמה ועברו לתצוגה קטנה ושקטה. רבים מאנשיהם עזבו את האירוע והעמדות שלהם נראו כמעט נטושות. פרנקפורט 2001 הפכה אט אט לתערוכת הרכב העצובה ביותר שנראתה בעשורים האחרונים, כאשר גם המשתתפים האחרים מורידים הילוך.
תערוכת פרנקפורט 2011 תתקיים השנה בין ה-17 ל-25 בספטמבר לקהל הרחב, 14-13 לעיתונות ו-16-15 לאנשי תעשיית הרכב.