אודי A8 בגרסת כלאיים
אודי תציע גרסת כלאיים ל-A8, שתשלב מנוע ארבעה צילינדרים הצורך בנזין עם מנוע חשמלי. הגרסה החדשה תובדל מהדגם הרגיל, שהושק בנובמבר 2009, בשורה של הבדלים קוסמטיים קלילים, הבולטים שבהם חישוקי "18 או "19 חדשים ותגי "הייבריד" (Hybrid, כלאיים). בתא הנוסעים היא תובדל בעיקר בתצוגת הכלאיים המרכזית שבמערכת המולטימדיה, כמו גם בחיווי מצב מצבר ומצב מערכת הכלאיים בצידו השמאלי של לוח המחוונים.
אודי A8 הייבריד תצויד במנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 211 כ"ס ו-35.6 קג"מ, שמוכר משלל דגמי פולקסווגן ואודי. הוא משודך למנוע חשמלי עם 54 כ"ס ו-21.4 קג"מ, ויחד הם יפיקו 245 כ"ס ו-48.9 קג"מ. השילוב בין המנועים יאפשר תצרוכת דלק נמוכה ביחס למכונית פאר של 15.6 ק"מ לליטר (13.5 בדגם הבנזין החסכוני ביותר עד עתה). פליטת פחמן דו-חמצני נמוכה בהתאם, ועומדת על 148 גרם לק"מ בממוצע (לעומת 172).
אודי A8 תוצע בגרסת כלאיים חדשה
צילום: מנהל
גרסת הכלאיים תהיה עדיין בזבזנית בהשוואה לדגם הדיזל המקביל, 3.0 ליטר עם 245 כ"ס, לו תצרוכת דלק של 16.7 ק"מ לליטר וביצועים עדיפים: 6.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (לעומת 7.7 בדגם הכלאיים) ו-250 קמ"ש מרביים (לעומת 235). פירוש הדבר שהיא תקסום בעיקר לשוק האמריקני, שם מנועי דיזל עדיין לא מקובלים במיוחד במכוניות נוסעים. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר ל"אוטו" כי עדיין לא ידוע אם הגרסה החדשה תוצע בישראל.
אודי A8 תוצע בגרסת כלאיים חדשה
צילום: מנהל
גרסת הכלאיים תעשה שימוש במצברי ליתיום-יון, שיוסיפו כ-37 ק"ג למשקלה. למצברים קיבולת של 1.3 קילו-וואט שעה, והם יוטענו במעגל סגור, כלומר רק על-ידי מנוע הבנזין, אנרגיית הבלימה ואנרגיית השיוט. ל-A8 הייבריד תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, והיא תוכל לנסוע עד שלושה ק"מ ללא שימוש בבנזין (במהירות קבועה של 60 קמ"ש), או להאיץ למהירות של עד 100 קמ"ש בלי בנזין על חשבון הטווח.