יונדאי i35, המכונה 'אוונטה' בקוריאה ו'אלנטרה' באמריקה
נתוני המכירות בארצות הברית מצביעים על מגמה של מעבר לקוחות ממכוניות כלאיים, כמו טויוטה פריוס, למכוניות קומפקטיות שגרתיות כמו יונדאי i35 (הנמכרת באמריקה כאלנטרה), שברולט קרוז ופורד פוקוס. לכך אחראי גם המשבר ביפן, שהוביל לצמצום היקף הייצור של טויוטה בחודש שעבר, אך גם השיפור שרושמות מכוניות רגילות בתצרוכת הדלק ומחירן הנמוך יותר.
ה-USA Today מדווח כי בחודש שעבר, עמד נתח המכירות של מכוניות כלאיים באמריקה על 1.6%, רמה נמוכה משמעותית מ-3.6% ביולי 2009, חודש השיא במכירות רכבי כלאיים. לצמצום בנתח השוק של מכוניות הבנזין-חשמל אחראי גם השיפור במצב הכלכלה האמריקנית, וירידה קלה במחירי הבנזין בהשוואה למשבר שהחל לפני שנים אחדות.
יצוין כי בניגוד לישראל, בה מכונית כמו יונדאי i35 נחשבת למשפחתית, באמריקה היא מוגדרת כמכונית קטנה. המעבר למכוניות אלה מבטא שינוי בהלך המחשבה האמריקני, כפי שניתן לזהות בשנים האחרונות ובעיקר בזמן משברים כלכליים.