אילוסטרציה
יצרניות הרכב מסכמות את חודש אפריל, והמספרים ממחישים את היקף הפגיעה של אסון הצונאמי בתעשיית הרכב היפנית. במהלך החודש הרביעי של השנה, הראשון לאחר שהאסון פקד את יפן ב-11 במרץ,צנחו היקפי הייצור של יצרניות הרכב היפניות, ואיתו היקף המכירות שלהן ברחבי העולם. חלקן רושמות פגיעה לא רק בשוק הביתי, אלא גם בשווקים אחרים בהם הן מייצרות ומוכרות כלי רכב.
טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם נכון ל-2010, רושמת צניחה של 48% בהיקף הייצור בעולם לעומת אפריל 2010, ו-74.5% ביפן לבדה. מכירותיה ירדו ביפן ב-61%, והיא לא מפרסמת נתון מכירות לכלל השווקים לחודש אפריל, אך גם כאן צפויה ירידה חדה.
הונדה, יצרנית הרכב היפנית השנייה בגודלה, רשמה ירידה של 53% בהיקף הייצור בעולם, ו-81% ביפן. גם המכירות ירדו, עם צניחה של 46% במכירות הרכב ביפן וירידה של בין 67% ל-92% בייצוא לשווקים אחרים. מאזדה, שמפעליה כמעט ולא נפגעו ברעש האדמה, רושמת אף היא ירידות חדות: 50%- בהיקף הייצור ביפן, 35%- בכל העולם. מכירותיה ירדו ביפן בשיעור מתון יחסית ליריבותיה (33%-).