יונדאי i30. מעכשיו גם עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר בשידוך לתיבה ידנית
מסימני הזינוק במחירי הדלק? יונדאי, שהציעה את ה-i30 בישראל עם תיבת הילוכים ידנית בראשית דרכה, והפסיקה את השיווק עקב ביקוש נמוך, מחזירה את דוושת המצמד בארבע גרסאות חדשות. יונדאי i30 תוצע מעתה בדגמים ידניים מוזלים, בשידוך למנוע 1.6 ליטר הקיים גם בגרסה האוטומטית, ולראשונה גם בדגם הסטיישן (יונדאי i30cw) ועם מנוע 1.4 ליטר המשודך למערכת עצור-סע.
הגרסאות החדשות יוצעו במחירים תחרותיים, שמתחילים ב-105,000 שקל לגרסת האצ'בק 1.4, ממשיך ל-107,000 שקל לסטיישן 1.4, ומגיע ל-107,000 ו-109,000 שקל בהתאמה ל-1.6 ידנית האצ'בק וסטיישן. יונדאי i30 הידנית תוצע ברמת גימור 'אינספייר' (Inspire), הזהה לרמת הגימור בדגמים האוטומטיים וכוללת בין היתר שש כריות אוויר וחלון גג חשמלי. מלבד הגרסאות החדשות, בכלמוביל, יבואנית יונדאי, מודיעים גם כי בקרוב תוצע גרסה ידנית של יונדאי i25, מחליפת האקסנט.
מנוע ה-1.4 ליטר, שהוצע באירופה אך לא הגיע עד עתה לישראל, מציע הספק מכובד של 109 כ"ס, ונתון מומנט של 14 קג"מ. בשידוך לתיבת חמישה הילוכים ידנית, הוא מאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.6 שניות ומהירות מרבית של 187 קמ"ש, לעומת 183 קמ"ש ו-11.4 שניות בהאצ'בק 1.6 אוטומטית ששווקה עד עתה.
לשילוב תיבה ידנית עם מערכת עצור-סע, המדוממת מנוע בכל עצירה כדי לחסוך בדלק, יש יתרון בהצהרות יונדאי בנוגע לתצרוכת הדלק: גרסת ה-1.4 יכולה לנסוע 17.2 ק"מ לליטר במסלול משולב, 14.5 ק"מ בנסיעה עירונית ו-19.2 ק"מ בדרך בינעירונית. זאת בהשוואה לנתון של 14.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ב-1.6 אוטומטית, חסכון של כ-19% על-פי הנתונים הרשמיים.
דגם ה-1.6 ליטר הידני, שמציע 126 כ"ס כמו הגרסה האוטומטית, משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית. דגם זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.8 שניות, ולמהירות מרבית של 192 קמ"ש. נתון תצרוכת הדלק הרשמי של דגם זה עומד על 15.4 ק"מ לליטר במסלול משולב, 18.2 במסלול בינעירוני ו-12.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית.