גם ל-XC90 הבא יהיו שלוש שורות מושבים וממדים בינוניים אמריקניים, גדולים במונחי המזרח ואירופה
וולוו XC90 החדש, שיחליף דגם שהוצג עוד בשנת 2002 (נצח במונחי תעשיית הרכב), אמור היה להיחשף עוד בשנה שעברה. אלא שמכירת וולוו מידי פורד לג'ילי הסינית, דחתה את התוכניות. כעת, נשיא וולוו-ארה"ב, דאג ספק, מודיע שהדגם החדש יושק ככל הנראה במהלך 2012.
רכב הפנאי הגדול של וולוו מתבסס על פלטפורמת וולוו S80 הקודמת, ונהנה מהצלחת מכירות נאה במיוחד באמריקה - שם היה הדגם הנמכר ביותר של היצרנית השוודית. בשנת 2005 היה הרכב הנמכר ביותר של וולוו בעולם כולו, עם 86,000 יחידות.
בוולוו החלו לתכנן מחליף ל-XC90 כבר לפני מספר שנים, אך לאחר ההשתלטות הסינית שונו התוכניות. הזרקת מזומנים בכמות נאה, איפשרה למהנדסי וולוו לחזור לשולחנות השרטוט כדי להכין רכב קל ומתקדם יותר, שיוצע לראשונה גם בגרסת כלאיים, ועם מערכת עצור-סע ואבזרי בטיחות מתקדמים.
העיצוב לא צפוי לשבור מוסכמות, וימשיך את זה שראינו בוולוו XC60. הפלטפורמה תהיה ככל הנראה שוב של ה-S80 (הפעם הנוכחית). פלטפורמה זו משמשת גם את וולוו S60 וה-XC60 (בגרסה מקוצרת), וה-XC90 החדש יציע שבעה מושבים.

גרסת תצוגה של ה-XC90 החדש עשויה להיחשף במהלך השנה, אולי אף בתערוכת פרנקפורט הקרובה (ספטמבר 2011). וולוו עשויה לדלג על שלב זה, ופשוט להציג את ה-XC90 החדש בתערוכת דטרויט בינואר 2012, עשור בדיוק אחרי שהושק בדטרויט 2002 הדור הראשון, אפשרות שנראית סבירה אף יותר.