אילוסטרציה
משרד התחבורה ינסה לחנך אתכם כדי שתחסכו בדלק, ובאותה הזדמנות תסייעו גם לצמצום זיהום האוויר הנפלט ממכוניות. זאת, באמצעות תוכנית חדשה שגובשה על-ידי אגף הרכב במשרד התחבורה, שמכונה "תוכנית הנהיגה האקולוגית".
לדברי המשרד, באמצעות דביקה בעקרונות התוכנית, ניתן לצמצם בכ-20% את תצרוכת הדלק וזיהום האוויר, ולהרוויח גם שיפור לבטיחות הנהיגה. בין הצעדים שמונה המשרד בדרך לחסכון המיוחל, ניתן לציין כמה עקרונות ידועים כגון הקפדה על לחץ אוויר תקין בצמיגים, המנעות מתאוצות ובלימות פתאומיות, תכנון הנהיגה מראש ונהיגה עם מבט לרחוק וחניה עם הפנים החוצה. הצעד האחרון, מסבירים במשרד התחבורה, חשוב מכיוון שתמרון חניה כשהמנוע קר צורך יותר דלק, וגם מסוכן יותר מכיוון שהנהג פחות מודע לסביבתו בתחילת נסיעה לעומת סוף נסיעה.
במשרד התחבורה מציינים גם נסיעה במהירות המותרת כאמצעי לחסכון בדלק, ומציינים כי במהירות של 130 קמ"ש מכונית תצרוך כ-25% יותר דלק מאשר במהירות של 100 קמ"ש. עוד נמסר כי המשרד מקדם חיובן של מערכות להתראה על לחץ אוויר נמוך, וכי יעודד ייבוא צמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך, המסייעים בצמצום תצרוכת הדלק.

כדי ליידע את הנהגים בתועלת של נהיגה חסכונית, המשרד מתכנן קמפיין ציבורי ארוך טווח, לצד הדגמות דינמיות. כמו כן, בכוונת המשרד להנחות מנהלי ציי רכב, במיוחד כלי רכב כבדים, להורות לנהגיהם לאמץ את עקרונות החסכון בדלק.
כך תחסכו דלק לפי משרד התחבורה:
1. תחנו תמיד עם הפנים ליציאה
2. סעו במהירות המותרת
3. תכננו את מסלול הנסיעה מראש
4. בנהיגה, צפו רחוק ואל תבלמו או תאיצו בפתאומיות
5. בדקו לחץ אוויר בצמיגים