מאזדה: עדיין בראש, אבל בדוחק
216,430 מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל ב-2010 לפי דו"ח הרישוי של איגוד יבואני הרכב, גידול מרשים של 25%. זו הפעם הראשונה בה נמכרות יותר מ-200,000 מכוניות בשנה אחת, וכמובן גם מדובר בשיא חדש. דצמבר היה חודש נוסף טוב יחסית, עם 18,748 מסירות – גידול של 8% לעומת דצמבר 2009; אך הפעם נעסוק בתמונה השנתית.
ובכן מאזדה שמרה על הבכורה ב-2010, אך זה הושג בדוחק רב ולא היה חסר הרבה כדי שיווצר מהפך. מסירות מאזדה גדלו בשיעור זניח של כ-1% ב-2010, הרבה מתחת לשיעור הגידול הממוצע בשוק כאמור לעיל; השוק של מאזדה הצטמק בהתאם, מ-18.2 ב-2009 ל-14.7% בלבד השנה. מסירות פורד, המותג השני של "דלק מוטורס", ירדו לא רק יחסית לשאר השוק אלא אבסולוטית לעומת 2009, בשיעור של כ-11% – ובסך הכל ירד נתח השוק של "דלק" מ-24.9% ב-2009 ל-19.4% ב-2010.

ובינתיים, אצל "כלמוביל" המתחרה מצב הענינים נראה טוב בהרבה. מותג יונדאי היה קרוב מאד לעלות לראשות הטבלה, עם גידול של 50% לעומת 2009, ובסופו של דבר פחות מ-1,400 מכוניות הפרידו בין יונדאי לבין מאזדה והמקום הראשון. אצל מיצובישי הושגה עליה משמעותית עוד יותר, של כ-70% (עליה שסייעה למותג לטפס מהמקום ה-14 ל-9 בדירוג השנתי!); אצל מותג מרצדס נרשמה עליה צנועה של כ-6%, פחות מהעליה הכללית בשוק, אך עדיין השיגה כלמוביל בסיכום השנה נתח שוק מרשים של 18%, גידול נאה לעומת נתח של 15.2% ב-2009 – ובעיקר, צמצום משמעותי של הפער לעומת "דלק".

מותגים לא מעטים השיגו עליות מרשימות בשנה החולפת. חמישה מותגים הצליחו להשיג גידול של יותר מ-100%: אופל (מותג שהגדיל את מכירותיו יותר מפי חמישה והוביל את השוק בקצב הגידול), ביואיק, סיאט, מיני וקיה. הזינוקים הגבוהים ביותר בדירוג המותגים הושגו על ידי סוזוקי (גידול של 95%, עליה ממקום 9 ל-4) וקיה המוזכרת לעיל שטיפסה מהמקום ה-16 ב-2009 ל-8 ב-2010.
ניתוח נוסף של מכירות 2010, כולל התיחסות לדגמים בודדים, יובא בידיעה נפרדת.