מצלמת נסיעה לאחור. חובה מ-2014?
האם יצרניות הרכב יחוייבו לצייד את כל המכוניות החדשות במצלמה, המצלמת את הנעשה מאחורי הרכב בזמן נסיעה לאחור? כך יהיה אם ה-NHTSA (הרשות הלאומית האמריקנית לבטיחות בדרכים) יקבע חוק חדש בנושא. ברשות פרסמו קריאה לתגובות מהציבור לקראת חיקוק חוק מצלמות נסיעה לאחור, ואם בתוך 60 יום לא יוגשו התנגדויות משכנעות הוא ייכנס לתוקף כבר ב-28 בפברואר הקרוב.
החוק, שנועד למנוע דריסת הולכי רגל – בעיקר ילדים – בזמן נסיעה לאחור, צפוי להביא לחיוב מצלמות לנסיעה לאחור בכל רכב חדש שנמכר באמריקה מספטמבר 2014. 40% מהמכוניות החדשות יחוייבו בו כבר מספטמבר 2013.
ב-NHTSA מסבירים את החוק החדש בריבוי מספר הנפגעים וההרוגים בתאונות נסיעה לאחור. לפי נתוני הרשות, כ-18,000 בני אדם נפגעים מדי שנה בתאונות מסוג זה, מתוכם כ-3,000 נפגעים קשה וקרוב ל-300 נהרגים בממוצע. מתוך המספרים הללו, 44% הם ילדים מתחת לגיל 5, ובמקרים רבים הנהג הפוגע הוא הורה או שמרטף, והתאונה מתרחשת בסביבת המגורים של הדורס והנדרס.

ברשות האמריקנית שוקלים לחייב שימוש במראות מרכזיות משולבות במצלמת נסיעה לאחור, אפשרות שתייקר את מחירי המכוניות בכ-200 דולר (כ-720 שקל לפני מסים מקומיים). מדובר במערכת הנחשבת ליעילה ביותר, בה מסך LCD החבוי בתוך המראה, נדלק ברגע שהנהג בוחר בהילוך אחורי. התקנת המסך בתוך המראה, מסייעת לדברי המומחים למיקוד הנהג בנעשה מאחור, בהשוואה לשימוש במסך מערכת הניווט למשל, שמצריך מהנהג להפנות מבט מהמראה האחורית למטה, לכיוון המסך.
אם אכן ייכנס לתוקף, החוק החדש צפוי להשפיע על כל תעשיית הרכב העולמית, ויוליד ככל הנראה חוק דומה גם באירופה. אם זה יקרה, יהיו כל המכוניות המשווקות בישראל מחוייבות בהתקן דומה. וגם אם לא, המכוניות שמיוצרות באמריקה (בעיקר דגמי ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר), יגיעו עם המערכת.