טויוטה אטיוס
טויוטה חשפה בהודו את האטיוס (Etios – "עקרונות רוחניים" ביוונית). מדובר במכונית סדאן קטנה, מתחרה ישירה ליונדאי אקסנט ומאזדה 2 סדאן. המכונית, שמציעה עיצוב טויוטה שמרני ומבנה שלוש קופסאות עם תא מטען עצום (595 ליטר), תתומחר באופן תחרותי: החל מ-496,000 רופי (כ-41,000 שקל).
תמורת הסכום הזה לא תקבלו תיבה אוטומטית (שבינתיים אין), חלונות חשמל, הגה כוח, כריות אוויר או אפילו נעילה מרכזית. כל אלו יהיו תוספות בתשלום נוסף, יחד עם אבזור מודרני יותר כמו מערכת שמע עם חיבור USB. האטיוס תיוצר בהודו עבור השוק המקומי, אך בטויוטה מצהירים כבר עתה כי בכוונתם לייצאה משם לשווקים נוספים. לא ברור אם יש בהצהרה זו כדי לרמוז על סיכויי הגעתה לשוק הישראלי, אך אין ספק שחברת יוניון מוטורס, יבואנית המותג, תעשה כמיטב יכולתה כדי שזה יקרה.
תכירו את מאזדה 2 סדאן של טויוטה
צילום: מנהל
האטיוס תוצע בשלב ראשון עם מנוע בנזין אחד בלבד, בנפח 1.5 ליטר עם 90 כ"ס ו-13.5 קג"מ. הוא ישודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית. האטוס גדולה יחסית לקטגוריה, עם אורך של 426.5 ס"מ, רוחב של 169.5 ס"מ, גובה של 151 ס"מ ובסיס גלגלים של 255 ס"מ. משקלה העצמי נמוך – פחות מ-1,000 ק"ג. בעתיד תוצע גם גרסת האצ'בק בשם אטיוס ליבה (Etios Liva – "חיה את חייך" ביוונית). תמונות ומפרט טכני של זו עדיין לא פורסמו.