משרד התחבורה ממשיך בקידום פרויקט הרכבת לאילת, עם פרסום קריאת "בקשת מידע" (RFI). מטרתה לקבל משוב מחברות פרטיות שעשויות להתעניין בבניית מסילות הברזל, ובכך להעריך את היתכנות הפרויקט ועלותו. עוד נמסר כי בשבועות הקרובים יחלו מדידות בתוואי הרכבת המוצע, שיעבור בבאר-שבע, צין ובערבה. מסלול הנסיעה יעמוד על 170 ק"מ בין צין לאילת, ו-350 ק"מ מתל-אביב לאילת.
לפי התוכניות שמקדם שר התחבורה, ישראל כץ, הרכבת לאילת תפעל במתכונת מהירה (עד שעתיים וחצי נסיעה מתל-אביב לאילת דרך באר-שבע), ובקו מאסף. זה האחרון יעצור בתחנות נוספות: חצבה, ספיר, פראן, יהל, יוטבתה, תמנע (בסמוך לשדה התעופה המתוכנן באזור), שחורת, וכמובן באילת (שתי תחנות: מרכז ונמל).
לפי הערכות משרד התחבורה, שלושה וחצי מיליון נוסעים בשנה יעשו שימוש ברכבת, והמסילה תשמש גם רכבות משא.