טויוטה. הראב4 החשמלי בדרך
בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה (19-28 בנובמבר), טויוטה תציג גרסה חשמלית לראב4. רכב הפנאי הקומפקטי יצויד במנוע חשמלי שמפתחת חברת טסלה (Tesla), מי שאחראית למכונית הספורט החשמלית הראשונה בעולם. זאת, במסגרת שיתוף פעולה בין טויוטה לטסלה, עליו הוכרז לפני מספר שנים. למרות שבלוס אנג'לס יוצג דגם אב-טיפוס בלבד, הראב4 החשמלי צפוי להגיע לייצור במהלך שנת 2012. זאת, בנוסף לגרסה נטענת משקע החשמל של מכונית הכלאיים המצליחה טויוטה פריוס, שתציע טווח נסיעה מוגדל בעזרת המנוע החשמלי.
טויוטה ראב4 שווק בעבר בגרסה חשמלית, בייצור מוגבל. זה היה בדור הראשון של הרכב, בין השנים 1996 ל-2003, ועם מצברי ניקל-מטל הנחשבים כיום למיושנים. אחד מהלקוחות המפורסמים יותר של הראב4 החשמלי הוא לא אחר מהיזם הישראלי שי אגסי, שכיום מקדם את תחום הרכב החשמלי בין היתר גם בישראל בעזרת חברת "בטר פלייס". הראב4 החשמלי החדש צפוי לעשות שימוש במערך מצברי ליתיום-יון הנחשבים קלים ויעילים יותר מניקל-מטל, אך לא פורסם עדיין מפרט טכני כלשהו.
מכונית הספורט של טסלה, שמכונה בפשטות טסלה רודסטר, מציעה מנוע חשמלי עם 288 כ"ס ו-37.9 קג"מ (40.9 בגרסת מחוזקת שנקראת ספורט). הביצועים מרשימים, עם 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (3.7 בספורט), ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. טווח הנסיעה המרבי של המכונית עומד על 392 ק"מ, בין היתר תודות לתכנון האווירודינמי ומשקלה הנמוך יחסית (1,235 ק"ג).