ניסאן מקסימה. בדרך?חברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, פועלת במלוא המרץ לייבא מכוניות נוסעים של המותג היפני מארה"ב. קרסו כבר נמצאת בתהליך הזה זמן רב, מתוך כוונה לנצל את ההקלות המתגבשות בנושא הייבוא מאמריקה. במהלך השנה האחרונה הגיעו לכאן דגמי האלטימה והמקסימה, כדי לנסות ולבדוק מקרוב את בעיית התקינה הישראלית. המחסום העיקרי הוא יחידות התאורה, כאן קיים הבדל בין התקינה האירופית (פנסי חזית א-סימטריים) לאמריקנית (סימטריים), ובקרסו ניסו ללא הצלחה לעבור את המחסום הזה באופן מעשי, תוך העזרות במומחי הטכניון כאשר המכוניות כאן. בסופו של דבר האלטימה והמקסימה האמריקניות לא צלחו את מחסומי הבירוקרטיה, אבל האור כבר נמצא בקצה המנהרה.

בחודשים הקרובים צפויה ניסאן להציג בארה"ב קו מחודש של מכוניות סדאן גדולות, שתוכננו מראש לאפשרות לציידן בפנסים אירופיים. עם יחידות תאורה כאלה המכוניות החדשות יוכלו להתגבר על הקשיים המקומיים. למעשה, שיווק המכוניות החדשות של ניסאן עשוי להתחיל בארץ במחצית השנייה של 2011.
אין פלא, אגב, שקרסו מתאמצת כל כך בנושא. מבחינת מבחר היא חסרה היום באופן בולט מכוניות סדאן גדולות בסדר הגודל של האוונסיס או הקאמרי. למעשה, במבחר היפני שלה, ניסאן טידה היא המכונית הכמעט-משפחתית היחידה במבחר. ומה שטוב לאירופה, פחות מתאים לשוק המקומי, ומכוניות כאלה עשויות לתרום מהותית למכירות של ניסאן בישראל.