יונדאי. נושפת בעורף של מאזדה
עכשיו כבר אין ספק. מסירות רכב חדש יעברו ב-2010 את רף 200,000. אחרי הדשדוש בחודש ספטמבר רווי-החגים, התאושש שוק הרכב הישראלי כאשר 20,259 מכוניות חדשות עלו על הכביש באוקטובר. זהו כמעט שיא עד כה ב-2010: רק בחודש יוני נמסרו יותר מכוניות (כ-21,600). מסירות אוקטובר מהוות עליה של 44% לעומת ספטמבר, ו-38.5% לעומת אוקטובר 2009. מכל כיוון שנסתכל אלו נתונים מצוינים. בסך הכל נמסרו מתחילת השנה כ-177,000 מכוניות, עליה של כ-28% לעומת אותה תקופה ב-2010. זה אומר שחסרות רק עוד כ-23,000 מכוניות כדי להגיע לקו 200,000 בתוך חודשיים.
קרב האיתנים בין מאזדה ליונדאי נמשך, והפעם הסתיים בתיקו: מאזדה הקדימה את יריבתה הקוריאנית בפער של... 2 מכוניות בלבד, כאשר שני המותגים רושמים חודש מצויין (ונדמה לנו, בלי נדר, שזו הפעם הראשונה אי-פעם ששניהם חוצים את קו 3,000 המכוניות באותו חודש). אבל הביצוע הבולט של החודש שייך לקיה, שהשיגה לראשונה השנה (ובכלל) מסירות חודשיות של למעלה מ-1,000 מכוניות ומדורגת חמישית (!) בין המותגים. בזכות נתון נאה זה עלתה קיה מהמקום ה-11 ל-8 בדירוג המסירות המצטברות, כאשר היא עוקפת בבת אחת את הונדה, רנו ומיצובישי. כל הכבוד. יחסית ל-2009 רשמה קיה עד עתה גידול של קרוב ל-140 אחוזים!
עוד מותגים שהשיגו גידול של למעלה מפי שניים ב-2010 הם סוזוקי (105%+), אשר שומרת על מקומה הרביעי המכובד בטבלה הכללית כמו גם במסירות החודשיות; סיאט, שמגדילה לעשות עם גידול של 185%; ביואיק, עם גידול של 165%; אופל – שמן הסתם צפוי לה עוד טיפוס דרמטי כלפי מעלה בשנה הבאה בידי היבואן החדש – עם גידול של 356% (במלים אחרות, הכפילה את מכירותיה פי ארבעה-וחצי לערך, אם כי במונחים אבסולוטיים אלו עדיין מסירות מצחיקות לעומת חוזקו של המותג באירופה); ולנד רובר, שהכפילה את מכירותיה.
לעומת זאת, מותגים בולטים שמסירותיהם השנה נמצאות בירידה לעומת 2009 הם שברולט, פורד, ניסאן וסובארו.
צילום: מנהל