כמה שכבר הפך לסימן ההיכר של תערוכת הרכב של לוס אנג'לס, כך גם השנה תיערך תחרות עיצוב במסגרתה. השנה אותגרו המתמודדים – סדנאות עיצוב מארה"ב, יפן וגרמניה – להציע את מכונית המחר, על-פי תפיסתן, כמובן. מאחר ומדובר בסופו של דבר באיורים – הדמיון יכול לעבוד שעות נוספות ולמעשה מדובר ברעיונות כיצד ייתכן ותיראנה המכוניות בעתיד. לחלום מותר, לא?
השנה אותגרו המשתתפות בתחרות עם המפרט הבא: על המכונית המיועדת לשקול לא יותר מ-1,000 פאונד (454 ק"ג), היא צריכה להוביל ארבעה נוסעים בנוחות מרבית ובבטיחות מקסימלית, להיות בעלת ביצועים מרשימים וכמובן – לספק הנעה מהנהיגה בה. טריוויאלי, לא?

בכתבה זו נביא את החלק הראשון מבין הרעיונות שהוצעו – וכל שנותר הוא להציג את שיגיונות יוצריהם ולהמתין להכרזת הזוכה, ב-18 בנובמבר.

הונדה אייר:
ההונדה העתידית הזו קיבלה השראה מ'רכבות ההרים' שפארקי ההרפתקאות מתהדרים בהן. ארבעת המושבים כלואים בתוך מרכב קורות העשויות פולימר תיאורטי (זאת אומרת: אולי יהיה כזה פעם, בערך...) על בסיס צמחים וכפי שניתן לראות – השם Air שניתן לדגם מתייחס גם לאין-חלונות ולאין-גג ודלתות. כמו מתמודדות נוספות בתחרות הזו (כמו הקאדילק 'ארה' למשל), גם הונדה אייר ההנעה מתבססת על אוויר דחוס כחומר דלק, שכאן אמור להספיק לטווח נסיעה של 160 ק"מ "בלבד" עד שיידרש "תדלוק" ממשאבת האוויר בתחנות הדלק... מעצבי ואריאציה זו טוענים למשקל עצמי של 369 ק"ג בלבד.
לוס אנג'לס: מעצבים את מכונית המחר (חלק א')
צילום: מנהל
הונדה אייר השראה מרכבות ההרים
מאזדה MX-0:
מאזדה עתידנית זו מצוידת בשם המזכיר את המוצא הספורטיבי (MX-5) כאשר הספרה 0 מרמזת על רמת זיהום האוויר. למעשה, ה-MX-0 תשתמש בלא מעט חלקים מהרודסטר המוכרת בת ימינו, אם כי לא ברור באילו בדיוק. אנחנו הינו מהמרים על ...הסמל. כאן הכוח מגיע ממנוע חשמלי, ולדברי מעצביה אמורה ה-MX-0 להיות להיט עתידי עם כוונה לייצור חצי מיליון יחידות בשנה. באיזו שנה? 2020, כמובן.
לוס אנג'לס: מעצבים את מכונית המחר (חלק א')
צילום: מנהל
מאזדה MX-0 – להיט עתידי?
ניסאן iV:
תרכובת המבוססת סיבים מן הצומח יוצרים את המרכב הקל והמאוד חזק של הניסאן iV מודל 2035. החלקים מודבקים זה לזה באמצעות ייצור מלאכותי של קורי עכביש וה"זכוכית" אמורה לא רק להיות קלה פי מאה מזכוכית המוכרת לנו, אלא גם לשמש לקליטת אנרגיית השמש והפיכתה לחשמל. החשמל נאגר בסוללות "ביולוגיות" המזינות 4 מנועים – אחד בכל גלגל. סעיף הבטיחות יכלול כאן מערכת היודעת בדיוק היכן ממוקמת המכונית על הכביש וביחס לשכנותיה לדרך, כך שלעולם לא ייתכן מגע בלתי מכונן בין כלי רכב המשתמשים באותה הדרך. למי שדאג – עם גמר השימוש (אולי יימאס לכם מהצבע) תוכלו למחזר את ניסאן iV במלואה.
לוס אנג'לס: מעצבים את מכונית המחר (חלק א')
צילום: מנהל
ניסאן iV – עם גמר השימוש ניתן למחזר אותה במלואה
טויוטה נורי:
בעתיד, כאשר נוכל לאחד בין סיבי פחמן לסיבי אצות ימיות לכדי חומר חדש, נראה המון טויוטה נורי (Nori – אצה ביפנית) על הכבישים. כמו ביצירות עתידיות אחרות גם כאן ישמשו משטחי ה"זכוכית" כתאים פוטו-אלקטריים וימירו את אור השמש לחשמל. הכוח אל כל אחד מארבעת המנועים הממוקמים בגלגלים מגיע מסוללות הניתנות להחלפה. גימיק חביב הוא הצבע החיצוני הניתן לשינוי בלחיצת כפתור, באמצעות אותות חשמליים הנשלחים לתאי צבע מיוחדים, או משהו כזה.
לוס אנג'לס: מעצבים את מכונית המחר (חלק א')
צילום: מנהל
טויוטה נורי – שינוי צבע בלחיצת כפתור