הקנביס הנו צמח הנחשב לאחד העתיקים ביותר שגודלו על-ידי האדם; בניגוד לתדמיתו בימינו בחלקים מסוימים בעולם, הרי שנציג המשפחה הממסטל ('מריחואנה') הנו חלק קטן ממגוון הזנים המוכרים, כאשר המשותף לרובם הוא איכות, חוזק וכמות הסיבים שמכילים גבעולי הצמחים המשמשים מאז ימי קדם לייצור בדים וחבלים. כיום הולך וחוזר צמח הקנביס לתעשייה ולאופנה לא רק בדמות "חזרה לשורשים" בייצור בדים טבעיים ואיכותיים, אלא גם כמרכיב מחזק 'ירוק' במגוון חומרים מתקדמים, פלסטיים, על בסיס שרפים ואפילו בטון (ייצור בלוקים קלים ומבודדים). הקנביס התעשייתי (Hump) נחשב חומר ידידותי, מתכלה, נקי וירוק וזו ככל הנראה הסיבה שיצרנית כלי רכב חשמליים מקנדה הדגישה את השימוש בו ליצירת מרכב הקסטרל (Kestrel) החדשה אותה חשפה.

Motive Industries חשפה אב-טיפוס של מכונית חשמלית עירונית קטנה המיועדת לארבעה נוסעים והשוקלת 850 ק"ג. הקסטרל נעדרת עדיין פרטים רבים שהחברה טרם חשפה (מידות, למשל) אך ממה שפורסם ניתן ללמוד שטווח הנסיעה יעמוד על לפחות 160 ק"מ על טהרת החשמל והמהירות המרבית המובטחת היא 135 קמ"ש. המנוע הוא חשמלי וניזון מסוללות ליתיום-איון, ומעבר לכך – הספק, למשל – לא פורסמו נתונים.
המרכב כולל 3 דלתות מאחר והתכנון לקח בחשבון שהרכב מיועד לנוע רוב הזמן בשטח אורבני עם נוסע אחד או שניים. תכנון הרכב לקח בחשבון גם את הצורך בזריזות ותנועה במקומות צפופים, ולכן ה"סרן" הקדמי משוך לפנים, מאפשר לנהג לשבת קרוב יחסית לחזית ובכך להקל על ההתנידות בתנאים דנן; שימו לב לחיתוך הדלת ומשיכתה לפנים.

הפואנטה, כאמור, היא החומר ממנו עשוי המרכב. תרכובת שרפים וסיבי 'האמפ' יוצרים חומר קל משקל, חזק ביותר, עמיד וזול משמעותית מחומרים דומים על בסיס סיבי זכוכית או פחמן. גימיק חביב ובהחלט משמעותי בימינו הוא שהמרכב ניתן למחזור.

מוטיב תייצר את הקסטרל בקנדה ומתעתדת להתחיל במכירה כבר בתחילת 2012. החברה לא פרסמה שווקי יעד או מחירים.