הינואחרי 40 שנות היעדרות, 'הינו' (Hino) חוזרת לישראל. בדברי ימי הרכב המקומי שמור להינו מקום של כבוד; זוהי יצרנית הרכב היפני הראשונה שהגיעה ארצה והקונטסה מתוצרתה הורכבה בארץ בשנות השישים. אבל ב-1967 נפסק הרומן. הינו נרכשה על ידי טויוטה ושם הוחלט שהינו תתרכז בתחום המשאיות ותפסיק את ייצור המכוניות הפרטיות. זה היה גם סופה של הקונטסה מבחינת השוק הישראלי.
בשנים האחרונות רבו הדיבורים על הינו, שמובילה במכירות כבר שנים בשוק היפני, ועל כניסתה לשוק הישראלי, כעת זה קורה. כצפוי, החדירה הפעם היא תחת מטריית 'יוניון-מוטורס' יבואנית טויוטה.

הרו קומאטסו, האחראי לשיווק הינו באירופה, אפריקה והמזרח התיכון סיפר בעת השקת המותג בישראל על המדיניות השמרנית של היצרנית והכוונה להיכנס לשוק המקומי בזהירות וביסודיות צעד אחר צעד. לדבריו: "ישראל היא שוק תחרותי ביותר ונוכל ללמוד מימנו כיצד לחדור לשוק האירופאי".

ובארץ
בראשות הינו בישראל יעמוד תמיר ויג שמספר על כך שהינו תתחיל את חדירתה לשוק המקומי עם המשאית הקלה שלה מסדרת ה-300 (7.5 טון). זו מצוידת במנוע בנפח 4.0 ליטר (150 כ"ס) ובתיבה ידנית בלבד אך כוללת מערכת למניעת הידרדרות. ייתכן ובמהלך 2011 תוצע גם גרסה רובוטית. הכוונה להציע את המשאית עם שלושה אורכי שלדה כאשר המחיר יחל ב-200,000 שקלים לא כולל מע"מ. לפי ויג בזכות השלדה הקלה בכ-300 ק"ג מהמתחרים תציע המשאית של הינו כושר העמסה גבוה מהם. לטענתו גם כושר התמרון שלה עדיף. בהתאם לרצון הלקוחות היבואן יכול להציע גם ארגז וכמובן גם עסקאות מימון וטרייד-אין. הכוונה היא למכור בשנת 2011 כ-120 משאיות בתחום שיגלגל השנה 750 כלים.
הינו, היצרנית היפנית, חוזרת לארץ
צילום: מנהל
הדגש לפי ויג בשיווק הינו יהיה על אמינות ושירות הלקוחות. ביוניון מוטורס הכשירו כבר 15 מוסכי שירות (11 מתוכם שייכים לרשת אלון שמתמחה בטיפול במשאיות), והם מתכוונים להציע ללא תשלום מוקד סיוע ושירות טכני שיעבוד 24 שעות ביממה בשיתוף עם איתוראן. "התוכניות לעתיד הן שכל המבחר של הינו יגיע לארץ," אומר ויג, "אבל זה ייקח זמן שכרגע אינו מוגדר. הינו היא חברה שמרנית ורק אחרי שהיא תבדוק את תהליך ההחדרה נתחיל לקבל את מלוא המבחר כולל האוטובוסים".
הינו, כדאי לדעת, הינה גם יצרן מוביל בתחום ההיברידי במשאיות ואטובוסים ששווקו עד כה ביפן (עד סוף 2010 ימכרו שם 7,000 כלים כאלה). "אנחנו מתחילים כעת ניסיון באוסטרליה ובמקסיקו סיפר קומאטסו ורק אז נגיע עם זה למדינות נוספות. אנחנו רוצים לשווק מערכות מושלמות ולא נסתפק בפחות מזה".