סבסטיאן ווטל, נהגה של רד-בול, ניצח בגרנד-פרי היפני תוך שהוא מקדים את חברו לקבוצה ויריבו לתואר האליפות, מארק וובר שסיים שני. במקום השלישי סיים, פרננדו אלונסו, נהגה של פרארי והצלע הנוספת במאבק על תואר האליפות. מאבק שהתחדד בעקבות המירוץ.

הדרמה הגדולה בגרנד-פרי היפני התרחשה בכלל יום קודם למירוץ עם ביטול מקצה הדירוג בגלל הגשם הסוחף ודחייתו לבוקר המירוץ. ווטל היה המהיר במקצה הדירוג, והוליך במירוץ מתחילתו ועד לסופו כאשר מאחוריו נהגה השני של הקבוצה, ומי שמוליך בדירוג הכללי, וובר. שתי מכוניות הרד-בול היו המהירות ביותר לאורך המירוץ וניצחונן נראה וודאי לאורך רוב האירוע.
במקום השלישי סיים אלונסו בפרארי, לפני ג'נסון באטון במקלארן שעבר בשלבי הסיום את חברו לקבוצה לואיס המילטון. זה האחרון סבל מתקלה בתיבת ההילוכים. שישי סיים מיכאל שומאכר במרצדס, אחרי שחברו לקבוצה, ניקו רוזברג, פרש בשל תאונה. קאמוי קוביאשי, נהגה היפני של קבוצת סאובר, סיפק הרבה עניין בשלבי הסיום והצליח לטפס עד למקום השביעי.

כאשר נותרו רק שלושה מירוצים עד לסיום האליפות אומרות התוצאות ביפן שמעשית (אך לא תיאורטית) יצאו שני נהגי מקלארן מהקרב על האליפות.

גרנד-פרי יפן, תוצאות המרוץ:
1. סבסטיאן ווטל, רד-בול
2. מארק וובר, רד-בול
3. פרננדו אלונסו, פרארי
4. ג'נסון באטון, מקלארן
5. לואיס המילטון, מקלארן
6. מיכאל שומאכר, מרצדס
7. קאמוי קוביאשי, סאובר
8. ניק היידפילד, סאובר
9. רובן בריקלו, וויליאמס
10. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו

אליפות העולם לנהגים:
1. מארק וובר, 220 נק'
2. פרננדו אלונסו, 206 נק'
3. סבסטיאן ווטל, 206 נק'
4. לואיס המילטון, 192 נק'
5. ג'נסון באטון, 189 נק'

אליפות העולם ליצרנים:
1. רד-בול, 426 נק'
2. מקלארן,381 נק'
3. פרארי, 334 נק'
4. מרצדס, 176 נק'
5. רנו, 133 נק'