המשאיות לא יורשו לנוע בגוש-דן בבוקר
האם נמצא הפתרון לבעיית הפקקים בכניסות לתל-אביב בשעות הבוקר? כך מקווים במשרד התחבורה, שיחלו ב-1 בינואר בניסוי תחבורה מקיף, שמטרתו לנסות ולהקל על עומסי התנועה בכניסה לגוש-דן. במסגרת הניסוי, תיאסר כניסת משאיות בין השעות 06:00 ל-09:00 בבוקר לצירי תנועה מרכזיים, מתוך תקווה שהפחתת נפח התנועה וסילוק כלי רכב כבדים ואיטיים, תאפשר זרימה טובה יותר של התנועה.
הניסוי התאפשר לאחר שניסוי דומה, שנערך בראשית השנה בכביש 1 מתל-אביב לירושלים, נחל לדברי משרד התחבורה הצלחה מכובדת. הניסוי, שאסר כניסת משאיות לירושלים בשעות הבוקר, הניב לטענת המשרד ירידה של עשרות אחוזים בעומסי התנועה, קיצר כתוצאה מכך את זמן הנסיעה והפחית את זיהום האוויר בבירה ובדרך אליה.
במסגרת הניסוי השני, שיבוצע לאחר שהוכן בעבודת מטה של משרד התחבורה, תיאסר תנועת משאיות בכביש 4 (כביש החוף הישן) מצומת בית ליד ועד למחלף חולות, בכביש 5 בין מחלף גלילות למחלף מורשה, ובכביש 20 (נתיבי איילון) בין מחלף גלילות למחלף חולות. הכניסה לגוש דן תיאסר גם מדרכים נוספות, בהן דרך נמיר, ובכך ייסגרו למעשה תל-אביב, גבעתיים, בני-ברק, רמת-גן וערים נוספות בגוש-דן לתנועת משאיות בשעות הבוקר.

במהלך הניסוי, צוות היגוי מיוחד יבחן את הצלחת הפרויקט, באמצעות סקרים שיבחנו את מידת הרעש, זיהום האוויר ועומסי התנועה בצירים בהם תיאסר תנועת משאיות. את הנתונים והמסקנות יעביר הצוות לידי שר התחבורה, שיידרש להחליט האם להפוך גם את גוש-דן לאזור נקי ממשאיות בשעות הבוקר, כפי שהוחלט בתום הניסוי הקודם באזור ירושלים.
שר התחבורה, ישראל כץ, אמר הבוקר (ד') בכנס תחבורה ציבורית שהתקיים בתל-אביב, כי בשבועות הקרובים יוצבו שלטים המציינים היכן תיאסר תנועת משאיות בשעות הבוקר. לדבריו, מדובר בפרויקט עליו החליט במטקה להפחית את גודש התנועה ולצמצם את זיהום האוויר במטרופולין תל-אביב.