לנצ'יה דלתא
כמעט עשור לאחר שנטשה את השוק המקומי, יצרנית מכוניות היוקרה האיטלקית לנצ'יה תחזור לישראל. היבואנית, חברת סמל"ת, צפויה להתחיל בפעילות השיווק של היצרנית בעלת ההיסטוריה המפוארת כבר בחודש הבא, עם הדלתא הייחודית.
כפי שסיפרנו בעבר, חברת סמל"ת בחנה את הנושא בכובד ראש, ואף הביאה בתחילת השנה שתי מכוניות מדגם הדלתא כדי להכין את הקרקע. אנשי היבואנית הסבירו לא פעם כי אם לנצ'יה תחזור, היא תעשה זאת בדרך מסודרת ובאופן מלא, וזה כנראה מה שיקרה. כדאי לזכור שהשנה כבר הוסיפה סמל"ת את מותג אבארט לשורותיה, והצטרפותה של לנצ'יה בהחלט מדגישה את התנופה אצל היבואנית.

לנצ'יה נטשה את השוק המקומי עם הפסקת שיווק הקאפה. בקיץ 2004, נבחנה האפשרות להחזירה לישראל עם האפסילון הקטנה. המכונית שתחזיר את לנצ'יה לשוק המקומי היא הדלתא, שמצוידת במנוע ה-1.8 ליטר טורבו החדש של קבוצת פיאט (200 כ"ס) ובתיבת שישה הילוכים אוטומטית. אבל מגוון הדגמים הרלוונטיים לשוק המקומי אמור לצמוח בשנים הקרובות. במהלך השנה הבאה תוצג האפסילון החדשה, שתוצע במרכב חמש דלתות, מה שישפר את סיכויי השתלבותה בשוק הישראלי. כמובן שהקשר בין לנצ'יה לחטיבת קרייזלר, ששייכת אף היא לפיאט, אומר שלנצ'יה צפויה להרחיב את מבחר הדגמים שלה, עוד דבר שיפעל לטובת היבואנית.