האם קרוב הסוף לפקק "בגלל סקרנים"?
האם משרד התחבורה יקים צוותי חילוץ בדרכים, במטרה למנוע פקקי ענק כתוצאה מסקרנים? בדיון שנערך היום (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת, הועלתה הצעה על-ידי ח"כ ישראל חסון (קדימה), לפיה המדינה תפעיל צוותי חילוץ בכבישים. ההצעה, שמבוססת על צוותי חילוץ שפועלים בגרמניה באוטובאנים, ומטרתם לפנות מהכביש מכוניות שנפגעו בתאונות קלות, כבר מיושמת בכביש האגרה היחיד בישראל, כביש 6. אם תיושם, היא צפויה להתבצע בעיקר בכבישים מהירים, בהם תאונה קלה בצד הדרך עשויה לגרום לפקקי ענק יקרים.

לדברי ח"כ חסון, הצעתו נולדה מהמצב שנהגים רבים בישראל מכירים.כלי רכב אחד או יותר נפגע באופן שלא משבית אותו או ללא נפגעים, והנהג או הנהגים עומדים בצד הדרך כדי להחליף פרטים ובמקרה הצורך להמתין לגרר. הנהגים העוברים באזור מאיטים כדי לחזות בפלא, וכתוצאה מכך נגרמים פקקי ענק שעולים למשק מיליונים באובדן שעות עבודה, בזבוז דלק וזיהום אוויר. צוות שיגיע למקום במהרה, ויפנה מכונית מושבתת או יזרז את הנהגים לזוז משול הדרך, עשוי לצמצם באופן משמעותי את היקף הפקקים הנלווים.

לדברי חסון, צוותים דומים הפועלים בגרמניה, מחוייבים להגיע לנקודת המפגע בתוך 18 דקות. זאת, למרות שהכבישים שם ארוכים משמעותית מאלה שבישראל. לפי חסון, צוותים בודדים בכל כביש מהיר עשויים להספיק כדי לטפל במקרים אלה. מפעילת כביש 6, חברת דרך ארץ, כבר מציעה שירות דומה במסגרת זיכיון ההפעלה של כביש האגרה.

נציג משרד התחבורה בדיון אמר בתגובה להצעת ח"כ חסון כי הנושא יובא לדיון בהנהלת משרד התחבורה, והפיכתו לנוהל או תקנה ייבחן, והמסקנות יובאו לדיון נוסף בוועדת הכלכלה.