כבאית קלאסית. גם היא יכולה להירשם כרכב אספנות
הישג לחובבי כלי רכב קלאסיים. ועדת הכלכלה של הכנסת, ברשות ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), אישרה היום (ב') תיקון לתקנות רכב האספנות, במסגרתו יתאפשר מעתה רישום של רכב עבודה ורכב חילוץ בן 30 שנים ויותר, כרכב אספנות. פירוש הדבר כי כלי רכב אלו ייהנו מהטבות האספנות, הכוללות הנחה משמעותית בביטוח החובה ובאגרת הרישוי, בתמורה לאיסור תנועה בימים א'-ה' בשעות 07:00-09:00 בבוקר.
התיקון, שהוגש לדיון בוועדה לבקשת ארגון אספני כלי הרכב הארצישראלים (IVC), יאפשר לבעלי כלי רכב כמו גררים, משאיות כיבוי אש ואמבולנסים, להופכם לרכב אספנות. עד עתה דרש משרד התחבורה מבעלי כלי הרכב הללו להסב אותם לרכב רגיל, למשל במקרה של כבאית להוריד את כל ציוד הכיבוי. פעולה זו פוגעת למעשה במקוריות הרכב, והופכת אותו לרכב שגרתי.
סטטוס האספנות בישראל יצא לדרך בראשית שנות ה-90, לאחר שפורסם על יוזמה של משרד התחבורה להוריד לצמיתות מהכביש כל רכב שלא עבר מבחן רישוי באופן סדיר. יוזמה זו נתקלה אז בהתנגדות חריפה מצד חובבי רכב קלאסי, שהיו מאוגדים אז בעיקר בשני גופים - מועדון ה-5 למכוניות קלאסיות, ומועדון האופנועים הקלאסיים לכלי רכב דו-גלגליים. שני המועדונים פעלו אז במקביל במטרה לבטל את החלטת המשרד, ולבסוף הצליחו להגיע להסכמה עם משרד התחבורה והאוצר לגבי הטבות רכב האספנות והמעמד המיוחד של כלי רכב אלו.