סבסטיאן החדש מעופף באוויר - לפחות לא יהיה לכם קשה לזכור את השם...
אל השבילים הבוציים של יפן נכנסו הצוותים בידיעה כמעט מוחלטת איך עתידה העונה להסתיים. ובכל זאת, אף אחד לא מתכוון לוותר בשלב זה, וששת מובילי הטבלה הגיעו חדורי מוטיבציה לניצחון. דווקא האלוף לואב היה קצת מסויג בנוגע לסיכויי הצלחתו, אך שאר הנהגים, ובמיוחד פטר סולברג, הצהירו בגלוי כי אין להם כוונה לוותר על ניצחון בראלי. סולברג, שהגיע ליפן חולה בשפעת, אף הודיע כי הוא עדיין מאמין ביכולתו לנצח מרוץ עוד העונה – וציין את יפן, בה ניצח בעבר, כאופציה אפשרית בהחלט. הוא גיבה זאת במעשים מהר מאוד כשכבר בסטייג' 4 חטף את ההובלה מסבסטיאן אוגייר, שקודם לקבוצת סיטרואן הראשית על חשבונו של סורדו. סולברג שמר לאורך היום הראשון על הובלה קטנה וניכר כי התגבר באופן מושלם על מחלתו. בכל הסיפור הזה לואב נותר מאחור גם מכיוון שעלה ראשון על הסטייג'ים וניקה עבור כולם את השטח, אבל גם כי סבל מבולם זעזועים שבור לאורך חלק מהסטייג'ים. הוא סיים את היום הראשון במקום השישי, כמעט דקה מאחור.

היום השני של התחרות החל בניצחון מרשים של סולברג, על אף שהתחיל אותו ראשון על הסטייג'. כמה קטעים מאוחר יותר הוא יצא מהמקום 0.1 שנייה לפני השעון וקיבל 10 שניות קנס שהפילו אותו למקום השלישי. לאטוולה, שעלה להוביל, נהנה מהפוזיציה רק למשך שני סטייג'ים נוספים – עד שגל ההינע הימני-קדמי שבמכוניתו נשבר. הוא הצליח להמשיך אך איבד מספיק זמן בשביל להחזיר לפטר את ההובלה. בסיום היום השני היה ההפרש בין שלושת המובילים – סולברג, הירבונן ואוגייר – 5.4 שניות בלבד.

היום האחרון של הראלי החל בפרישה של קימי רייקונן, ששמע קריאת ניווט לא נכון והחליק מהשביל ללא יכולת לחזור אליו. סטייג' מאוחר יותר סבל הירבונן מתקלה ונאלץ להאט את הקצב באכזבה רבה. נהגה הראשי של פורד, שסוף סוף הצליח לצאת מהנאחס של המרוצים האחרונים, נאלץ לצפות כיצד מאמציו יורדים לטימיון וסיכוייו לסיים את העונה במקום השני הולכים ונופלים. כך, נותר הקרב בידיהם של שניים – סולברג ואוגייר – ולקראת סוף הראלי נראה שאת הכסף יש לשים על הצעיר מביניהם. אוגייר נהנה מהובלה קטנה על סולברג, שגדלה בסטייג' 23 כשפטר, ללא שום כוונה להוריד את הקצב, איבד כ-6 שניות עקב בולם קדמי שנשבר עוד בסטייג' 20 ומצבו החמיר מאז. כך, למרות לחץ מסיבי מצידו של סולברג, הצליח אוגייר לשמור על פוקוס וניצח בהפרש של 15 שניות את הראלי. שלישי הגיע לאטוולה שניצח במלחמה מול סורדו, וחמישי סיים לואב, שמההתחלה לא איים כאן על אף אחד בעצם. הירבונן נאלץ להסתפק במקום השישי בלבד, וראה את סיכוייו לעלות בדירוג השנתי הולכים ונופלים.
עוד שלושה מרוצים נותרו לסיום העונה, ונראה שרק נס ימנע מלואב לזכות שוב בכתר. באשר לסיטרואן – אם ישחק לה המזל היא תזכה בתואר כבר במרוץ הבא – בצרפת מולדתה, עם תחילת אוקטובר.

דירוג ראלי יפן:
1. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 3:10:26.4 (25 נק')
2. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 15.7+ (18 נק')
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) –26.0+ (15 נק')
4. דני סורדו (סיטרואן-ג'וניור) –35.2+ (12 נק')
5. סבסטיאן לואב (סיטרואן) –53.3+ (10 נק')
6. מיקו הירבונן (פורד) – 1:13.5+ (8 נק')
7. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 3:03.1+ (6 נק')
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 10:17.9+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 10 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 201 נק'
2. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 158 נק'
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 132 נק'
4. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 118 נק'
5. דני סורדו (סיטרואן) – 107 נק'
6. מיקו הירבונן (פורד) – 94 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 56 נק'
8. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 31 נק'
9. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 30 נק'
10. קימי רייקונן (סיטרואן-ג'וניור) – 21 נק'

דירוג קבוצות אחרי 10 מרוצים:
1. סיטרואן – 345 נק'
2. פורד – 250 נק'
3. סיטרואן-ג'וניור – 183 נק'
4. סטובארט-פורד – 130 נק'
5. מונצ'י-פורד – 46 נק'