לא, זה לא מיסטר בין. קרלוס גוהן בהשקת רנו לגונה קופה. אובמה רצה אותו כמנכ"ל GM
ממשל אובמה הציע לנשיא רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, להחליף את מנכ"ל ג'נרל מוטורס שהביא לקריסת החברה, ריק וואגוניר. כך עולה מספר שכתב מי שהוגדר כ"צאר הרכב" של הממשל, סטיבן רטנר, שהופקד על תוכנית חילוץ תעשיית הרכב האמריקנית ממצבה העגום. תוכנית, במסגרתה הוזרמו לא פחות מ-85 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס וקרייזלר, במטרה לאפשר להן להיכנס להליך פשיטת רגל מסודר ולצאת ממנו כחברות חדשות ויעילות יותר.
רטנר, שנכנס לתפקידו זמן קצר לאחר היבחרו של ברק אובמה לתפקיד נשיא ארה"ב, מספר על כך בספרו "שיפוץ כללי - דין וחשבון של אדם בעל מידע פנימי לתוכנית החילוץ של ממשל אובמה לתעשיית הרכב". בספר, שיראה אור בחודש הבא באמריקה, מספר רטנר על הפנייה לגוהן, מבכירי תעשיית הרכב המוערכים בעולם, ומי שלזכותו נזקפת תוכנית ההתאוששות המוצלחת של ניסאן.
לפי רטנר, גוהן סירב להצעת התפקיד מכיוון שכמו יתר תעשיית הרכב, רנו וניסאן סבלו אף הן באותם ימים ממשבר. לדבריו, גוהן חש מחויבות ליצרניות הללו, ולא רצה לעזוב אותן בתקופה קשה. בשנת 2006, גוהן יזם מהלך למיזוג בין קונצרן רנו-ניסאן לבין ג'נרל מוטורס, אך מהלך זה טורפד על-ידי ריק וואגוניר, מי שייזכר לימים כאחראי עיקרי לפשיטת הרגל של הקונצרן האמריקני.
מאז פוטר וואגוניר בשנת 2009, מונו לג'נרל מוטורס שלושה מנכ"לים ששירתו תקופות קצרות בתקציב. המנכ"ל הרביעי מאז וואגוניר, דן אקרסון, ייכנס לתפקיד ב-1 בספטמבר.
רטנט מספר גם בספרו, שקטעים ממנו נשלחו לידי הדטרויט ניוז, הוושינגטון פוסט וההופינגטון פוסט, כי עם היבחרו של אובמה לתפקיד, תהה הנשיא הטרי לגבי הצלחת טויוטה בהשוואה לכשלון האמריקני. אובמה, כך נכתב בספר, שאל את יועציו על GM "למה הם לא יכולים לייצר קורולה?", שאלה עליה ליועציו לא הייתה תשובה.