ארבעה כלי רכב (שלושה כלי מרוץ, ומשאית סיוע אחת) יצאו לאחרונה מישראל להמבורג באוניה. שם יפגשו אותם אנשי צוות הסיוע, שינהגו אותם כל הדרך לסנט פטרסבורג שבחלקה הצפוני של רוסיה. מכאן יזנק ב-11/9 ראלי דרך המשי 2010, המהדורה השניה למרוץ שמנסה למתג את עצמו כתחליף הקרוב והנגיש יותר לראלי פריז-דקאר, שכזכור נדד לו ליבשת דרום אמריקה הרחוקה.
כיאה לקטגוריה, מדובר בראלי בן 8 ימים בתנאי שטח קשים שמעמיד אתגר כפול בפני המתמודדים – לא רק מהירות, אלא גם שרידה עד הסיום בעיר sochi, לחופי הים השחור, ובסך הכל 4,845 ק"מ, מתוכם 2,000 ק"מ מדודים.

לפי הסיפורים של המשתתפים בשנה שעברה, מדובר באתגר לא מבוטל כלל – וזו קביעה שמגיעה ממי שבאמתחתם כבר מרוץ דקאר או שניים... אגב "נגיש" – עלות השתתפות בראלי אומנם זולה יותר מאשר בדקאר, אבל עדיין מדובר בכ-200,000 שקל לצוות, וזה כשצוות הסיוע מבוסס בעיקר על עזרה ורצון טוב של חברים.
מי שרוצה ללמוד פרטים נוספים על המרוץ, מוזמן לגלוש אל האתר הרשמי – www.silkwayrally.com

צוות פוינטר – תנועה מערכות ומחשוב בע"מ – ליוגב
נהג: רז הימן, 46. מתחרה בראלים בין-לאומיים מאז 91 – באחה 1000, מרוקו, טוניס, דובאי, דקאר – כולם על אופנוע. על ארבעה גלגלים מאז 2005, וכבר הספיק להתחרות בפרעונים (שלוש פעמים) ועכשיו פעם שניה בראלי המשי.
נווט: הילל סגל, 61. מתחרה מאז 96, גם הוא בעל נסיון בן לאומי רב – ארבע פעמים ראלי הפרעונים, שלוש פעמים בדקאר, ראלי פאריס-איסנטבול ובאחה 1000.
ראלי דרך המשי: בואו להכיר את הצוותים
צילום: מנהל
רכב: רכב מבניה עצמית. שלדת צינורות היקפית, מערכת המתלים וההנעה היתה במקור של פאג'רו קינג, אבל שופרה עם השנים והצטברות הנסיון. השנה הוחלף מנוע הפאג'רו למנוע דיזל 3 ל' של ב.מ.וו, 250 כ"ס, שהותאם לתיבת ההילוכים הידנית של הפאג'רו. השנה קיבל הרכב גם שמונה בולמי זעזועים של ORAM, שהחליפו את הסט של פרופלקס איתם התחרו עד היום. הביצועים די דומים, אבל מקווים לאורך חיים גדול יותר. עלות בנית רכב כזה – כ-600,000 שקל.
תקוות וצפיות: שנה שעברה הכל זרם והיה נהדר (סיימו ראשונים מבין הקבוצות הפרטיות בקטגוריה), קשה לצפות למזל כזה גם השנה. אבל בכל זאת יש מנוע חדש – אז אולי... מקווים בעיקר שלא יהיו תקלות, ואז יהיה בסדר.

צוות טלפארמה
נהג: ניצן שקל, 54. מתחרה מ-2002. ברקורד שתי השתתפויות בראלי הפרעונים (2006 ו-2007) וראלי דרך המשי בשנה שעברה, בו פרש בשל תקלה במנוע.
נווט: דב נוימן, 54. גויס בהליך מקוצר לטובת ראלי דרך המשי הקודם, שהיה התחרות הראשונה שלו.
ספונסרים: טלפארמה, מולטיפארק, אוטוויק, נפתלי ניסו ובניו.
ראלי דרך המשי: בואו להכיר את הצוותים
צילום: מנהל
רכב: פאג'רו דיזל ידני ארוך, מודל 2001, ששופר ומתחרה בקטגורית T2. יש לו מחשב מנוע ומזרקים מוגדלים של ראליארט, שאמורים להעלות את ההספק ל-220 כ"ס. יש שני בולמים לכל גלגל, אבל הצוות עדיין לא מרגיש שמצא את השילוב האידיאלי. כרגע עם שילוב של פרופלקס וקינג שוקס. צמיגים של BF גודריץ'.
תקוות וצפיות: במרוץ הקודם גמרו מנוע ביום השלישי, והשנה הם באים לסגור חשבון. מבחינתם, העיקר זה לסיים – הפעם היה להם יותר זמן להתכונן, אז הם מקווים שלא יהיו בעיות. פודיום הוא מטרה ריאלית, אבל גם מקום חמישי או שישי בקטגוריה יספק אותם. הבעיה היא שלראלי הזה מגיעים הרבה צוותי T2 וברמת הכנה ומקצועיות גבוהה מאוד, עם צוותי סיוע גדולים ומצוידים היטב. אבל העיקר הוא האתגר – ולצבור סיפורים לבית אבות...

צוות אבסולוט
נהג: עפר קוקוס, 53. מתחרה בארץ מאז 2003. מרוץ ראשון בחו"ל.
נווט: נעם שמיר, 29 (לא הגיע ליום הצילומים בגלל מחויבות קודמת). מתחרה מ-2007. מרוץ ראשון בחו"ל גם כן. מתחרים ביחד מאז 2008.
ספונסרים: אבסולוט (חברת המדידות, לא הוודקה), אאוטבק – יבואני בולמי FOX לארץ.
ראלי דרך המשי: בואו להכיר את הצוותים
צילום: מנהל
רכב: פאג'רו קינג ארוך, דיזל ידני, מודל 2002. שופר לקראת המרוץ ומתחרה בקטגורית T2 (ולא T2S). שני בולמים לגלגל, שישה מבית פוקס ושניים של פרופלקס. זרועות מתלה מחוזקות. יש צ'יפ במנוע – יוצא הרבה עשן שחור בהאצה מלאה, ויש הבדל משמעותי בתחושת הכח, אבל אין נתון הספק רשמי. הרכב מצויד כמובן – כמו כל האחרים כאן – בקשת התהפכות סטנדרטית (כאן אחת מבית ראליארט), מושבי בטיחות תקניים, מערכת חשמל עם מפסק ראשי, מערכת כיבוי אוטומטית גם לתא המנוע ושאר אבזור הבטיחות הנדרש. "הם מקפידים אפילו על תאריך היצור של הסרבל!" מדגיש עפר.
תקוות וצפיות: מבחינת עפר, לצאת למרוץ בחו"ל זה חלום של שנים. הוא חי ועובד בשטח, אבל זה שונה – הוא מכור לאדרנלין. אבל הוא ריאלי, ולא מקווה ליותר מאשר לסיים בכבוד במרוץ הראשון שלו בחו"ל. אם הכל ילך טוב, הוא מקווה לסיים בשליש העליון בקטגוריה.