לואיס המילטון, נהגה של מקלארן, רשם צעד חשוב ביותר במאבק האליפות שלו עם ניצחון בגרנד-פרי הבלגי רב האירועים. המילטון ניצל השתהות בזינוק של מארק וובר, נהגה של רד-בול שפתח מהעמדה הבכירה, כדי ליטול את ההובלה אותה לא שמט עד לסיום. בכך הוא נותר מחוץ לדרמות שהתנהלו מאחוריו ואפיינו את המירוץ על המסלול הארוך וההיסטורי של ספא. אלה נבעו בין היתר מהגשם שביקר לפרקים על חלקים שונים של המסלול.

הפתיחה הייתה דרמטית כאשר וובר ירד למקום השישי ואילו באטון הצליח לטפס מהמקום החמישי לשני. אחרי כן קיבלנו תאונה בין פרננדו אלונסו בפרארי לרובנס באריקלו בוויליאמס שגררה שפע החלקות. את המצב ניצל מיכאל שומאכר כדי לטפס מהמקום ה-21 (בו פתח בשל עונש) למקום ה-12 (הוא יסיים לבסוף במקום השביעי). ובדיוק כשנראה שהמירוץ נרגע, החליק סבסטיאן ווטל על המסלול הלך במהלך ניסיון עקיפה ופגע במקלארן של באטון שנאלץ לפרוש מהמקום השני. ווטל נענש בכניסה לרחבה ואחרי תקר (כתוצאה ממגע נוסף בעקיפה) הוא נותר מחוץ לעשירייה הראשונה ולנקודות. בהמשך ראינו מגע בין שומאכר לניקו רוזברג (שניהם ממרצדס) במהלך עקיפה של הנהג הוותיק.

לקראת הסיום מטר חזק החל לרדת ובהחלפה לצמיגי גשם הצליח וובר לעבור את רוברט קוביצה המפתיע ברנו ולזכות במקום השני. החלקה של אלונסו שטיפס במקומות, אבל עדיין מחוץ לעשירייה הראשונה, הביאה להוצאת מכונית הקצב. אבל גם בהזנקה מחדש שמר המילטון על המקום הראשון, ולכן חזר להוביל בדירוג הכללי.

גרנד פרי בלגיה, תוצאות המירוץ:
1. לואיס המילטון, מקלארן
2. מארק וובר, רד-בול
3. רוברט קוביצה, רנו
4. פיליפה מאסה, פרארי
5. אדריאן סוטיל, פורס-אינדיאה
6. ניקו רוזברג, מרצדס
7. מיכאל שומאכר, מרצדס
8. קמוי קוביאשי, סאובר
9. ויטאלי פטרוב, רנו
10. חיימה אלגוסארי, טורו-רוסו

אליפות העולם לנהגים:
1. לואיס המילטון, 182 נק'
2. מארק וובר, 179 נק'
3. סבסטיאן וטל, 151 נק'
4. ג'נסון באטון, 147 נק'
5. פרננדו אלונסו, 141 נק'

אליפות העולם לקבוצות:
1. רד-בול, 330 נק'
2. מקלארן, 329 נק'
3. פרארי, 250 נק'
4. מרצדס, 146 נק'
5. רנו, 123 נק'