האופנוע של באטמן, כמעט
תראו מה הערצת גיבור-על דמיוני יכולה לעשות. פאנקאי שאה, אמריקאי ממוצא הודי שמעריץ את באטמן ואת ארסנל כלי המשחית והרכב שבבעלותו, החליט שגם הוא רוצה "אופנוע" מהסוג שאיש העטלף נהג בו ב"האביר האפל". שאה פנה לבוני אופנועי הצ'ופר Chopper City USA מפלורידה, עם בקשה לייצר העתק נאמן ככל שניתן למקור של ה-Batpod.


האתגר נלקח ברצינות, והתוצאה בהחלט נראית כאילו זינקה היישר ממסך הכסף, מוכנה לירות את ארסנל טיליה ותחמושתה ככל שיידרש. המנוע ומערכת העברת הכוח נלקחו מאפריליה מאנה 850 – אופנוע איטלקי אוטומטי. לא יהיה קשה לנחש שקיים פער עצום בין ביצועי האופנוע בסרט, לבין להזיז מפלצת מגושמת שכזו במציאות. וסרטון הווידאו ממחיש את המצב היטב. ההיגוי – אם אפשר לכנות זאת כך – מתבצע באמצעות מערכת מורכבת, המחברת בין חישוק הגלגל הקדמי לזרוע הקדמית, באמצעות מוטות דחיף. הזרוע בתורה מחוברת בדרך מסובכת לשלדה – הכל על-מנת להישאר נאמן למקור, שהחל בכלל כאיור בדיוני בחוברת קומיקס.
האופנוע של באטמן, כמעט (וידאו)
צילום: מנהל

הגלגלים הענקיים – הגדולים ביותר המיוצרים עבור אופנוע – הנם בקוטר 360 מ"מ, סיבה מספקת לכך שכל שינוי כיוון צריך להישקל בכובד ראש. זווית צידוד הכידון תמנע גם כל ניסיון לפניית פרסה, או השתחלות בכל מקום אליו כל אופנוע אחר יוכל להשתחל. וניתן לשער כי הרכיבה על גב ייצור הברזל הענק אינה מהפעילויות הנוחות שבנמצא.

הכוח מועבר אל הגלגל האחורי, כאמור ממנוע אפריליה 850 סמ"ק V2 ותיבה אוטומטית, באמצעות גל הינע פרי פיתוח סדנת Chopper City USA, המותקן בתוך צינור הזרוע האחורית. הזרוע הקדמית מחוברת כמעט במאוזן לשלדה, וכך שוכב גם בולם הזעזועים האמון על השיכוך בחלק הזה. על תנוחת הרכיבה לא נרחיב – ראו בעצמכם בסרטון המצ"ב – אך גם אתם תוכלו להשתכנע בקלות שעדיפה מיטת טיפולים אצל רופא השיניים, מסד עינויים נוסע שכזה.
האופנוע של באטמן, כמעט (וידאו)
צילום: מנהל

עם זאת, אין ספק שיוצרי האופנוע עמדו במשימה, עם העתק נאמן בהחלט למקור. כך שלמרות היעדר הנוחות, הצליחו לייצר משהו שממש נוסע, גם אם לא בדיוק בנינוחות ובמהירות המופיעה על מסך הקולנוע.