מזה שנים שאנו במגזין 'אוטו' מתבכיינים ומנג'סים לכם אודות העלמותה של התיבה הידנית. "הולך ופוחת הדור", "הפכנו מפונקים", "שכחו את הכיף שבנהיגה אמיתית" וכן הלאה. ובכן טוב לדעת שאנחנו לא לבד. המגזין האמריקני רב התפוצה Car and Driver פצח לאחורנה בקמפיין חצי-רציני למען התיבה הידנית ההולכת ונעלמת, עם הסלוגן SAVE THE MANUALS.
צילום: מנהל
דף יעודי באתר המגזין מיועד לנושא, והעורך הראשי של המגזין בכבודו ובעצמו פונה אל האומה בסרטון-וידאו מיוחד ומבקש מהציבור להתגייס למען המטרה. מעבר לערך הסנטימנטלי וכמובן להנאה מנהיגה, מסביר המגזין כי לתיבה ידנית יתרון מבחינת איכות הסביבה בכך שלרוב היא תורמת לחסכון בדלק לעומת תיבה אוטומטית, ובנוסף – יתרון בטיחותי: אי אפשר לשלוח SMS תוך כדי נהיגה בזמן תפעול מכונית בעלת תיבה ידנית.
C&D קוראים לציבור לפנות לנציגיהם בסנאט ובקונגרס להצלת התיבה הידנית – כאן העסק מאבד קצת מרצינותו – ואפילו לפנות לנשיא בכבודו ובעצמו. הם גם מעודדים יוזמה מקומית וקוראים לגולשיהם לארגן מפגשים מקומיים כדי לאפשר לאלו מחוג מכריהם ושכניהם אשר לא ידעו את הנאות התיבה הידנית לערוך היכרות עימה. "השתמשו ברשתות חברתיות כדי להפיץ את הבשורה", אומר המגזין. וכן, יש כמובן דף בפייסבוק לטובת הענין. אתם מוזמנים בהחלט להצטרף ליותר מ-3,000 הגולשים (נכון לכתיבת דברים אלו) שכבר עשו Like לדף המדובר. אולי תתרמו גם אתם להצלת הזן הידני ההולך ונכחד...