ברוכים הבאים לבולגריה. המדינה המזרח-אירופאית שגודלה פי 5 מישראל אך אוכלוסייתה דומה במספרה, מארחת לראשונה ראלי של ה-WRC. ראלי בולגריה הוא אירוע אספלט, הראשון מסוגו השנה ועל כן הציפייה לו כפולה – האם גם כאן תשלוט ה-C4, וכיצד יתמודדו הנהגים עם התוואי הלא מוכר?

כבר חודשים לפני הראלי הורגשה תכונה אצל לא מעט מהם: קימי רייקונן, אשף הפורמולה 1, התאמן בעזרת מקום שני בראלי איטלקי קטן, בו אוגייר לקח את המקום הראשון; מיקו הירבונן חידד יכולות בעזרת מקום ראשון קליל בראלי סרביה ונהגים אחרים עברו טלטלות ששמו בסכנה את סיכוייהם – הנינג סולברג נאלץ לוותר לראלי אחד על מקומו בקבוצת סטובארט לטובת פי-ג'יי אנדרסון, ועבר לפיאסטה S2000, בעוד פטר סולברג נאלץ למצוא לעצמו נווט חדש במקום פיל מילס, שותפו למרוצים במשך יותר מ-10 שנים, אשר פרש לא מזמן.
בעצם, רק אדם אחד היה רגוע יחסית לקראת הראלי. כן, ניחשתם נכון – מדובר בסבסטיאן לואב. כבר בסטייג' הראשון הוא תפס שליטה ובסיום זוג הסטייג'ים הפותח כבר הצהיר מלקולם וילסון, ראש קבוצת פורד, שלנהגיו תהיה בעיה קשה לעמוד בקצב של לואב לאורך הראלי – הם התמקמו שישי ושביעי, מאחורי 5 מכוניות של סיטרואן...

היום הראשון, על ארבעת קטעי הדירוג שלו, הסתיים בהובלה משכנעת של לואב, ומשם הוא רק שעט קדימה. נהגי סיטרואן אחרים לא היו כל-כך ברי מזל – אוגייר פספס צומת בסטייג' 3 והתדרדר בדירוג, רייקונן התרסק כבר בסטייג' 4. היום השני הוביל לניצחונות נוספים של לואב ולנפילה גדולה אף יותר של נהגי קבוצת פורד, עקב בחירת צמיגים שגויה. הנהלת הקבוצה הלכה על תרכובת קשה במקום רכה, עקב הצפי לאספלט יבש, אך גשמים מקומיים פגעו אנושות בזמנים והגדילו אף יותר את יתרון הסיטרואנים. עוד לפני אמצע הראלי הוביל לואב על צמד הפורדים ביותר משתי דקות, כש-30 שניות מאחור נמצא בן קבוצתו דני סורדו, וזמן דומה אחריו נמצא פטר סולברג. החלפת הנווט עבור זה האחרון, מסתבר, לא פגעה כלל ביכולתו והוא היה מרוצה מאוד מהנווט החדש שלו. סורדו וסולברג נלחמו ממחצית הראלי ועד סופו על המקום השני, כשסולברג מצמצם את הפער כמעט מדי סטייג' ונכנס לקטע הדירוג האחרון כשהוא 5.5 שניות מאחור.
זה לא עזר – הוא סיים שלישי בלבד, בעוד סורדו נהנה ממקום שני מצוין עבורו. רביעי התמקם אוגייר, וסגר ניצחון של רביעיית סיטרואנים – בפעם הראשונה מעולם. הירבונן ולאטוולה הסתפקו במקומות חמישי ושישי, בעוד פי-ג'יי אנדרסון מסיים שביעי.

הסיום המזהיר של קבוצת סיטרואן הגדיל את הפער מפורד ל-47 נקודות, בעוד ההובלה של לואב צמחה ל-51 נקודות. בהמשך העונה צפויים עוד שלושה מרוצי אספלט, בהם כידוע מתמחה לואב, כך שלא יהיה זה זהיר מדי להתנבא שסיכוייו טובים מאוד לזכות באליפות השביעית במספר.

ראלי בולגריה, תוצאות:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 3:02:39.2 (25 נק')
2. דני סורדו (סיטרואן) – +29.5 (18 נק')
3. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) –36.3+ (15 נק')
4. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור)– 1:55.0+ (12 נק')
5. מיקו הירבונן (פורד) – 3:17.8+ (10 נק')
6. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 4:28.5+ (8 נק')
7. פי-ג'יי אנדרסון (סטובארט-פורד) – 5:25.2+ (6 נק')
8. פריגייס טוראן (פיג'ו 307 פרטית) – +7:04.0 (4 נק')
9. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 9:28.6+ (2 נק')
10. הנינג סולברג (פיאסטה S2000) – 13:06.0+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 7 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 151 נק'
2. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 100 נק'
3. מיקו הירבונן (פורד) – 86 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 80 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 78 נק'
6. דני סורדו (סיטרואן) – 67 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 40 נק'
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 26 נק'
9. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 25 נק'
10. קימי רייקונן (סיטרואן-ג'וניור) – 15 נק'

דירוג קבוצות אחרי 7 מרוצים:
1. סיטרואן – 232 נק'
2. פורד – 185 נק'
3. סיטרואן-ג'וניור – 125 נק'
4. סטובארט-פורד – 98 נק'
5. מונצ'י-פורד – 40 נק'