איך הראייה?
נהג – הגעת לגיל 40? מזל טוב, עליך לגשת לבדיקת ראייה. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (א') תקנה חדשה, שתחייב כל נהג שחגג יום הולדת 40 לעבור בדיקת ראייה, כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה. הבדיקה, שלא תלווה באגרה, תבוצע במקביל לחידוש הרישיון הקרוב ביותר של הנהג. התקנה החדשה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2011.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר ל"אוטו" כי רופאי הראייה שיבצעו את הבדיקה, יעדכנו את משרד התחבורה בתוצאות הבדיקה באופן מקוון. פירוש הדבר הוא שמי שיתגלה כי ראייתו אינה תקינה, לא יוכל לחדש את הרישיון עד שיהיו ברשותו משקפיים מתאימים.

התקנה, שהוגשה לוועדת הכלכלה ביוזמת שר התחבורה ישראל כץ, מבוססת על מחקר שבוצע על-ידי מכון גרטנר. במסגרתה הוחלט גם על הקלה לציבור הקשישים בישראל: בניגוד לצורך בבדיקת ראייה כל שנתיים מגיל 65 כפי שמחייבת התקנה הנוכחית, התקנה החדשה תחייב נהגים בני 70 ויותר לבצע בדיקה כל חמש שנים. פירוש הדבר הוא שבין גיל 40 ל-70 ידרשו נהגים לבצע בדיקה כל 10 שנים בלבד.
בנוסף, נקבע כי נהגים מקצועיים – בהם נהגי משאיות ואוטובוסים – יחוייבו בביצוע בדיקת ראייה אחת לחמש שנים מגיל 60, ואחת לשנתיים מגיל 70. כיום אלו נדרשים לבצע בדיקת ראייה אחת לשנתיים כבר מגיל 50.
וגם: לימוד נהיגה בליסינג
משרד התחבורה הודיע היום גם על שינוי בתקנות לימוד הנהיגה, במסגרתן יורשה מורה הנהיגה ללמד ברכב הנמצא בבעלות חברת ליסינג. עד עתה, הורשו מורי נהיגה ללמד אך ורק ברכבם הפרטי, או בכלי רכב השייך לבית הספר ללימוד נהיגה. התקנה החדשה, שאושרה אף היא על-ידי ועדת הכלכלה, נועדה כדי לאפשר למורי הנהיגה לשדרג את מכוניתם, ולהוריד מהכביש רכבי לימוד נהיגה מיושנים ולא בטיחותיים.