עובדי תעשיית הרכב בסין פתחו בגל של שביתות בשבועות האחרונים, ובתעשיית הרכב מעריכים כי פירוש הדבר שעידן כוח העבודה הזול של סין עומד להסתיים. העובדים, שהשביתו מפעלים של שורה של יצרניות, בהן טויוטה והונדה, דורשים העלאה בשכרם ושיפור בתנאי העבודה.

בעוד שהשביתות אצל יצרניות הרכב עצמן הסתיימו לאחר שהעובדים והנהלתם הגיעו להסכמה, במפעל של אחת מספקיות החלפים הגדולות ביותר – 'דנסו' – נפתחה שביתה הגורמת לבעיות אספקה של חלקים לייצור מכוניות. במפעל החברה במחוז גוואנדונג, מועסקים 1,100 עובדים שמנהלים בימים אלה משא ומתן עם ההנהלה.

אלא שנראה כי למרות השביתות והעלייה בעלות כוח האדם בסין, יצרניות הרכב לא צפויות לעזוב את המעצמה הקומוניסטית בקרוב. עלויות כוח האדם בסין עדיין נמוכות מאוד בהשוואה לאירופה וארצות הברית, זאת בין היתר תודות לפיקוח של המפלגה הקומוניסטית, ולכוח האדם הרב שמגיע מכפרים לאזורי התעשייה, ומוכן לעבוד גם בתנאי עבודה ירודים יחסית.