שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ סקר שלשום בועידת התחבורה של ישראל, שהתקיימה בראשל"צ את השנויים הצפויים להתרחש בקרוב במערך התחבורה הציבורית בישראל. לדבריו, רק חיזוק ופיתוח תחבורה ציבורית ישנה את המציאות התחבורתית במדינה ויפתור רבות מבעיותיה.

הנה מספר דוגמאות למהלכים אותם מנסה השר לבצע או להמשיך.
1. בתחילת אוגוסט תחל הפעימה הראשונה ברפורמת התחבורה הציבורית של ת"א-יפו. על פי רפורמה זו כמות האוטובוסים בקווים השונים תותאם לרמת הביקוש, כך שבקווים מבוקשים תוגבר הזמינות והתדירות. "מסתבר שמאז קום המדינה אף פעם לא הוסדרה התחבורה הציבורית באופן מתוכנן בת"א" אמר השר כ"ץ. לדבריו, המצב כיום הוא בעצם תוצאה של חוסר תכנון, כאשר בכל פעם נוספו עוד ועוד קווים בלי שאף אחד "יביט" בתמונה הכוללת.
הפעימה הראשונה, שתקיף 10% ממערך האוטובוסים בת"א, תעלה 20 מיליון שקלים, כשעד נובמבר בשנה הבאה, יושלם הפרויקט שעלותו הכוללת נאמדת ב-90 מיליון ש"ח.

2. כ"ץ: "בכל שכונה יהיו מיניבוסים שיאספו את הנוסעים מרחובותיה ויוציאו אותם אל האוטובוסים העירוניים. אוטובוסים אלה יובילו אותם – תוך קבלת עדיפות בנת"צים וברמזורים – אל מערכת הסעה המונית (BRT) והרכבות קלות כמו גם למערכות ההסעה הבין עירוניות (אוטובוסים ורכבות)".

3. בקרוב יושלם הקמת מרכז מידע ארצי, שירכז את הנתונים על כל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ. מרכז המידע יהיה זמין לכולם בטלפון ובאינטרנט.

4. פרוייקט הכרטיס החכם. מדובר בפרוייקט אשר צפוי לאגד את כל אמצעי התחבורה בכרטיס אלקטרוני אחד. בנושא זה, חתם לאחרונה משרד התחבורה על הסכם עם בנק הדואר לקיום המסלקה שתרכז את כל הנתונים מכלל המפעילים ותזכה את חשבונותיהם.

5. רכבת קלה בערים הגדולות: על אף שהשר לא התחייב, הוא מעריך שהרכבת הקלה בבירה תחל לנוע מצפונה להר הרצל כבר באמצע השנה הבאה; בחיפה תכנס לפעולה מערכת המטרונית, להסעת ההמונים בתוך שנתיים; תכנון הקווים בין רחובות לת"א ובתוך נתניה, עם אפשרות להגעה לת"א יסתיימו עד סוף השנה.

6. בתוך כחודשיים יצא מכרז להפעלת BRT (ר"ת: Bus Rapid Transit, תחבורת אוטובוסים מהירה) בשרון, שישרת את תושבי רעננה, כפ"ס והרצלייה ויחבר אותם לת"א.

השר כ"ץ התייחס גם לנושא צמצום זיהום האוויר בתחבורה הציבורית ואמר כי "כל האוטובוסים החדשים, הנרכשים כעת הם בתקן יורו 5, התקן המוביל בצמצום נזקי אוויר ואנחנו מוכנים לחייב רכישת אוטובוסים מדרג יורו 6, כשאלו יקבלו תקן אירופאי ויחל בהם השימוש".