בענף הרכב הדו-גלגלי מציינים בדאגה צניחה במכירות. בחמשת החודשים הראשונים של השנה עלו על כבישי ישראל רק 5,389 כלים דו-גלגליים, ירידה של 25.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2009 – שהיתה, להכירכם, עיצומו של משבר כלכלי. הנתון המדאיג ביותר הוא דווקא של חודש מאי, אשר פותח באופן מסורתי את עונת הקיץ עם מכירות מוגברות. אבל במאי 2010 נמסרו רק 995 כלים, פחות מאשר באפריל או מרץ – ופחות ממחצית המסירות של מאי 2009! ואם לא די בכך, הרי שגם המכירות שכן התבצעו הושגו במאמצים גדולים ותוך ביצוע עסקאות טרייד-אין מרובות, בעוד שוק המשומשים מדשדש במקום. בעקבות זאת אפשר למצוא אצל רוב היבואנים מלאים גדולים של כלים משומשים הצוברים אבק במחסנים.
בענף יודעים בדיוק למי להפנות את האצבע המאשימה למצב העגום: העלאת תעריפי הביטוח, שהתרחשה בנובמבר 2009. כבר אז הזהירו היבואנים מפני תגובה חריפה של השוק, וזו אכן הגיעה – ללא סימן לרגיעה.
במהלך הימים הקרובים אמורה להתכנס וועדת השרים לעניני חקיקה, כדי לדון בהצעת חוק פרטית של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), אשר אמורה לקבוע שיעור העמסה (סבסוד צולב) של 8% מתעריפי ביטוח החובה של המכוניות לטובת הרכב הדו-גלגלי, זאת בניגוד לחוק הנוכחי הקובע שיעור העמסה של "עד 8%". על פי מדיניות האוצר, הוקטן באופן הדרגתי שיעור ההעמסה בשנים האחרונות באמצעות העלאת תעריפי הביטוח, מתוך מגמה להגיע בסופו של דבר להורדת הסבסוד הצולב לאפס – זאת למרות התנגדות חריפה מצד רוב חברי הכנסת, בעיקר בשל הפגיעה בשכבות חלשות המשתמשות ברכב דו-גלגלי כאמצעי תחבורה זמין וזול.
בחינת ביצועי המותגים המובילים מגלה עובדה מענינת: בקרב בין שני היבואנים הגדולים, "מטרו" ו"עופר-אבניר", היתה ידה של מטרו על העליונה. מותגיה המובילים, סאניאנג וימאהה, רשמו ירידות פחותות מהממוצע בשוק של 15% ו-11% בהתאמה, זאת בעוד מותגי עופר-אבניר המובילים ספגו ירידות בשיעור כפול ויותר: קימקו עם ירידה של 28% ופיאג'ו עם ירידה של 37%. לפחות חלק מהסיבה היא פוליסות הביטוח המוזלות שהשכילה מטרו להציע ללקוחותיה דרך חברת הביטוח איילון והסוכן אודי דגן, בעוד בעופר-אבניר החלו ליישם תכנית דומה רק בחודש האחרון.
נציין עוד ירידות חריפות אצל שניים מהמותגים היפניים המובילים בעולם, הונדה וסוזוקי, אשר אצלנו משחקים תפקיד משני בהרבה. אצל הונדה המסירות בינתיים בשנה זו מהוות ירידה של קרוב ל-50% לעומת התקופה המקבילה ב-2009, ובסוזוקי הירידה היא 42%. לעומת זאת, ביצועי כמה מהמותגים האירופיים דווקא מעודדים: אצל ב.מ.וו, דוקאטי ו-KTM נרשמה דווקא עליה במכירות לעומת אותה תקופה ב-2009.

מותגים מובילים, ינואר-מאי 2010
1. סאניאנג 2,283 (15%–)
2. קימקו 1,646 (28%–)
3. ימאהה 478 (11%–)
4. פיאג'ו 219 (37%–)
5. הונדה 174 (48%–)
6. סוזוקי 166 (42%–)