ההנהלה החדשה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים התכנסה שלשום (יום ראשון) לישיבת בכורה לאחר פיזורה של ההנהלה הקודמת לפני כשבעה חודשים.

"אתם צריכים להיות הגוף המוביל ולעמוד בחזית המלחמה בתאונות הדרכים" אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ. "עליכם לגרום לנהגים צעירים ומבוגרים כאחד, לחשוב עוד עשירית השנייה לפני ביצוע עבירה, ואת זאת ניתן להשיג באמצעות מערכת הסברה נכונה וחינוך. התחייבנו בשמכם להעביר כ-15 מיליון שקלים לחינוך תעבורתי בכיתות הנמוכות בכל שנה לנושא. הגוף הזה הוא חשוב והוא צריך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם משטרת התנועה ועם גופים אחרים כדי להציל חיים".
השר כ"ץ גם התחייב שלא לפגוע בתקציב הרשות בשנים הקרובות: "התקציב שלכם עומד על 350 מיליון ש"ח בשנה והוא לא יקוצץ בשנים הבאות. תעמידו את הגוף הזה חזרה מהר על הרגליים". אמר השר כ"ץ.
עם זאת, נציין כי זה תקציב נמוך ממה שהתחייבה הממשלה ב-2005. אז, בעקבות מסקנות ועדת שיניין אישרה הממשלה את 'חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' והגדילה את תקציב הרשות מ-160 מיליון שקלים ל-550 מיליון שקלים. אולם למעשה, מאז הוקמה הרשות במתכונתה הנוכחית אי שם ב-2007, היא קיבלה את התקציב במלואו רק פעם אחת, ב-2008.
היו"ר החדש של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אוריאל לין אמר: "לפנינו עבודה קשה לשמור על ההישג של 2009, בה היה מספר ההרוגים הנמוך ביותר מזה 35 שנה. חשוב לזכור כי במחצית הראשונה של 2010 חלה עלייה מדאיגה ולכן אנחנו צריכים לגבש במהירות צעדים אופרטיביים ברורים להורדת מספר ההרוגים בתאונות הדרכים. עדיין אפשר לשנות את התמונה ובקרוב נציג תוכנית כיצד ניתן לעשות זאת" אמר לין.