יונדאי אקסנטהאקסנט היא אולי בין הדגמים הוותיקים ביותר בהיצע של יונדאי בארץ ובעולם, אולם לפחות כרגע נראה שחייה עומדים להתארך עוד יותר. אחרונות המשפחתיות הקטנות של יונדאי תוכננו לרדת מפס הייצור בטורקיה בסוף 2011, אבל ביונדאי עומדים לאשר תוכנית להמשך ייצור הדגם הנוכחי עד 2015 (במפעל שבטורקיה). שם כמו אצלנו מדובר במכונית מאוד חשובה כאשר עבור יונדאי מדובר בשני השווקים האירופיים (ישראל וטורקיה) החשובים ביותר למכונית. מן הסתם, הארכת הייצור עד ל-2015 תגרור גם עדכון קוסמטי למשפחתית הקטנה, כנראה בסגנון זה שעברה המכונית בקוריאה.

למעשה מחליפתה האמיתית של יונדאי אקסנט כבר הוצגה בסין תחת השם וורנה (Verna) ומבחינת היצרנית זו המחליפה של המשפחתית הקומפקטית באסיה ובארצות הברית. לאירופה לא בטוח שתגיע המכונית שכן היצרנית הקוריאנית שוקלת להפסיק את שיווק גרסת הסדאן ברוב מערב אירופה בשל המחסור בביקוש. אם בכל זאת תגיע המכונית אזי כנראה שיהיה זה תחת השם i20 סדאן או i25.

מבחינת היבואנית, היא בוודאי תעדיף לשווק כאן את הדגם הוותיק יותר בזכות המחיר התחרותי יותר שסביר שתקבל. דבר שבוודאי יעזור לה במיוחד כאשר מדובר בדגם שפונה לתחום העממי של ציי הרכב.