במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול הציגה עופר-אבניר, יבואנית אופנועי אפריליה בישראל, את תכניותיה ל-2010. מעודד לגלות שגם במצבו הנוכחי הלא-נעים של השוק הדו-גלגלי, אשר ספג מהלומה קשה עם העלאת תעריפי ביטוח החובה בסוף השנה שעברה, עדיין נתקלים בצעדים דינמיים ובהרחבת פעילות עבור מותג אופנועים שהוא, ככלות הכל, נישתי לגמרי.
אופנועי אפריליה, מותג-יוקרה איטלקי עם עבר והווה מפוארים במסלולי המירוצים, נחתו אצלנו במהלך 2009 ולא ממש חוללו סערה בשוק – לא מפתיע בהתחשב בהיצע המצומצם, שאינו כולל כלל קטנועים למשל. אבל עכשיו עומד ההיצע להתרחב עם הוספת מספר דגמים – למרות שגם עכשיו מדובר עדיין על דגמי נישה.
 
הדגם שהוא אולי המעניין ביותר בהיבט של הקהל הרחב הוא ה-RX125, דגם אנדורו כמעט-מקצועי לקטגוריית הרשיון הבסיסית (A2). ל-RX מנוע 2 פעימות המשותף ל-RS125 – דגם כביש ספורטיבי שהוא המצליח ביותר של אפריליה בישראל עד עתה. הוא מצטרף בהיצע האנדורו של אפריליה ל-RXV450 המקצועי, עימו נטל זה עתה יוני לוי את אליפות ישראל. לא מדובר במתחרה ישיר לדגמי 125 מקצועיים הקיימים בשוק, מתוצרת KTM והוסקוורנה; האפריליה אינו מצויד במכלולי קצה כמותם, יהיה זול משמעותית (תג מחיר של 33,000 ש"ח), והוא אמור להקל על רוכבים מתחילים בכניסה לתחום רכיבת השטח הרצינית. עם זאת, בעופר-אבניר שוקלים להשליך את ה-RX למעגל התחרויות ונושא זה יבחן וישקל בחודשים הקרובים.
בתחום היותר-מקצועי נמצא את ה-SXV450, דגם סופרמוטו המצטרף ל-SXV550 שכבר נמכר כאן. למעט הבדלי המונעים האופנועים זהים וכך גם מחירם – כ-80,000 ש"ח. בשני המקרים מדובר באופנועי-קצה תחרותיים וטהורים שהם אמנם חוקיים לכביש אך מיועדים בראש ובראשונה לתחרויות.
 
תחום הכביש זוכה לחיזוק בדמותו של ה"שיבר GT". מדובר בדגם רב-תכליתי בעל אופי ספורטיבי מתון, המצוייד בחופה חלקית להגנה מפני הרוח. מנוע V2 בנפח 750 סמ"ק – זהה לדגם הפאן "דורסודרו" הנמכר אצלנו (גם השילדה משותפת) – מספק 95 כ"ס. עם תג מחיר של 77,000 ש"ח, נדמה כי לדגם זה סיכוי טוב מכל אופנוע אפריליה אחר להכנס למיינסטרים של שוק האופנועים הישראלי.
 
ואילו הדובדבן שבקצפת – וכוכב האירוע אתמול – הוא ה-RSV4R. זהו דגם הכביש הסופר-ספורטיבי של אפריליה, אופנוע-על עם מנוע V4 בנפח 1.0 ל', המפיק 180 כ"ס. גרסת ה-R היא היותר-עממית, ותמכר אצלנו במחיר של 129,000 ש"ח; בהמשך צפויה להגיע גרסת-העלית RSV4F (האות F פירושה Factory), אשר מהווה את הבסיס לאופנועי המירוץ של אפריליה המשתתפים – בהצלחה רבה – באליפות הסופרבייק העולמית. גרסת ה-F נהנית ממשקל נמוך יותר, רכיבי מיתלים יקרים יותר וכן הלאה. תמורת דגם ה-F תשלמו מחיר גבוה בהרבה, וסביר להניח כי ייובא לפי הזמנה בלבד.
 
מן הראוי להזכיר כי דווקא גרסת ה-R הגיעה לשוק העולמי עם נקודה לרעתה: אופנועי סדרת טרום-הייצור בהם נעשה שימוש בהשקה לעיתונאים סבלו מתקלת מנוע רצינית – כשל בטלטלים – עקב סדרת ייצור לקויה של אותו רכיב (שהגיע מספק חיצוני). כתוצאה מכך, 300 אופנועים מסדרת הייצור המסחרי הראשונה שנשלחה לרחבי העולם נקראו לתיקון בחודש ינואר השנה, ומנועיהם הוחלפו. מיותר לציין כי מרגע גילוי הליקוי התקלה לא חזרה על עצמה ואין כל חשש לגבי האופנועים המיוצרים כיום.
 
במקביל להשקת הדגמים החדשים הכריזה עופר-אבניר על סדרת פעילויות ללקוחות אפריליה – Aprilia Challenge. במסגרת זו יערכו במהלך 2010 סדרת קורסים והכשרות לבעלי אופנועי אפריליה בתחומים שונים – שטח, מסלול וכביש; בסוף השנה יערך אירוע מסכם, כולל תחרויות בשלושה סוגי מירוצים: אנדורו, סופרמוטו ומירוצי כביש. מנצחי שלושת המירוצים יזכו לתמיכה רשמית מטעם עופר-אבניר בעונת המירוצים 2011.
תכנית זו, חשוב לציין, תלויה במהותה בהתקדמות מיסוד הספורט המוטורי בישראל, כך שקיומה אינו ודאי במצב העניינים הנוכחי של אי-בהירות.