תמונת אילוסטרציהבית משפט השלום בתל אביב גזר על נהג מונית שהורשע בעבירה של הפקרה לאחר פגיעה, עונש של חמישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי למשך 9 חודשים ושלילת רישיון נהיגה למשך שנתיים.

האירוע החל כאשר בין הנאשם, נהג מונית, לבין הנוסעת התפתח ויכוח בנוגע לתעריף הנסיעה. בעקבות המחלוקת ביקשה הנוסעת מנהג המונית שיעצור וכשזה התמהמה, קפצה מהמונית תוך כדי נסיעה. כתוצאה מכך נחבלה הנוסעת בראשה. הנהג המשיך בנסיעה מבלי לבדוק את מצבה, למרות שידע שהיא עלולה להיפגע.

הנהג טען, בין היתר, כי התאונה ארעה עקב רשלנותה של הנוסעת, ולכן הוא אינו אחראי. כמו כן טען, כי יש להתחשב בעובדה שהתאונה התרחשה במרכז העיר, מקום בו צפוי שלנוסעת תוגש עזרה במהירות. על כן לטענתו, יש להטיל עליו במסגרת הסדר הטיעון עונש של מאסר על תנאי בלבד ופסילת רישיון.

אולם השופטת גיליה רביד קיבלה את עמדת המדינה וקבעה, כי עבירה של הפקרה לאחר פגיעה מגלמת בחובה "כשל מוסרי וערכי, וזלזול בזולת". מכאן, שחובתו של בית המשפט להביע מסר עונשי ראוי לשם הרתעת הציבור. בנוסף קבעה כי אין לקבל את טענות הנהג לפיהן יש להסתפק בענישה מותנית הצופה פני עתיד בלבד, אשר תהווה התחשבות בלתי מידתית עמו. כמו כן פסקה כי הקלה בעונשו של הנהג, תחרוג מפסיקות קודמות של בית המשפט אשר הטיל על נאשמים עונשי מאסר לריצוי ממשי לתקופות ארוכות.

לפיכך במסגרת הסדר טיעון, הוטלו על הנאשם 5 חודשי עבודות שירות, שלילת רשיון נהיגה למשך שנתיים, מאסר על תנאי למשך 9 חודשים ופסילה על תנאי למשך 3 שנים.
לאתר המשפט הישראלי פסק דין