ביום ד' האחרון עמד סטיב ג'ובס, מנכ"ל חברת אפל, על הבמה ודיבר על הכל פרט למכשיר החדש אשר החזיק בידו: מחשב הלוח (tablet) הראשון של החברה, עם השם הרשמי - iPad. ג'ובס אמר כי "המכשיר הרבה יותר טוב ממחשב נייד ואפילו מטלפון".
לדברי ג'ובס, מחשב הלוח צריך לעשות דברים מסוימים יותר טוב ממחשב נייד - והרבה יותר טוב מטלפון חכם. בין הפעולות ניתן למנות גלישה באינטרנט, כתיבת מיילים, שיתוף תמונות, האזנה למוזיקה, הנאה באמצעות משחקים ואחרון חביב: קריאת ספרים.
ל-iPad יש ממשק דמוי iPhone, עם אותו מנגנון פתיחה (החלקת האצבע) והוא כולל תמיכה ב-iTunes וגם ב-You Tube.
ה-iPad ואתם
צילום: מנהל
גודל המסך של ה-iPad עומד על 9.7 אינץ', המשקל פחות מקילו והעובי הוא קצת פחות מ-1.5 ס"מ. כל האפליקציות של האייפון מחנות ה-Apple Store ירוצו על המכשיר הזה, כאשר באפל מייעדים את המכשיר גם למשחקים. ברוח זו, במהלך מסיבת העיתונאים, אפל התמקדה בהדגמות בנושא הגיימינג, אולם ציינה כי חנות ספרים נפתחה עבור המכשיר בשם iBook, עם שותפויות עם מספר הוצאות ספרים, כאשר הממשק מזכיר את ממשק ה-iTunes.
ה-iPad ואתם
צילום: מנהל
ואם אתם שואלים עצמכם כיצד משפיע מכשיר זה, מהפכני ככל שיהיה, על העולם המוטורי, התשובה מתחלקת לשלושה חלקים, ברוח מאד ישראלית/צבאית:
החלק הראשון קשור ליצרנים: בכל מכונית המכבדת עצמה יש חיבור ל-iPod, מכשיר המוזיקה של אפל אשר הושק בתחילת העשור. בתחילה, חיבור כזה כוון בעיקר לצעירים אולם כיום גם במכניות דוגמת היונדאי i30 מצד אחד, ומרצדס S-קלאס מן הצד השני מציעות חיבור כזה. אם יחולל ה-iPad מהפכה דומה, צפו לחיבור שכזה במכוניות חדשות החל מעוד כשנה.

ה-iPad ואתם
צילום: מנהל
החלק השני קשור ליושבים מאחורה, קרי הילדים. אם עד כה להורים הייתה ברירה בין התקנת מערכת DVD בעורף משענות הראש, על כל הסירבול הנובע מכך, ובין מערכת DVD ניידת בכדי להשיג שלום בית בינם ובין הילדים מאחור, עם ה-iPad נראה כי השקט ישלוט במושבים האחוריים; עם יכולת הגלישה שלו, האפשרות לצפייה בסרטים, התבוננות והעלאה של תמונות ואולי אף קריאה בספרים - שלא לדבר על היכולת לשחק תוך כדי נסיעה!

ה-iPad ואתם
צילום: מנהל
החלק השלישי נוגע לנהגים. לא רחוק היום בו מפתחי אפליקציות יציעו, לרוב חינם אין כסף, במודל עסקי הדומה לחנות האפליקציות של ה- iPhone, תוכנות או פיתוחים אשר יקלו על חיי הנהג: מה דעתכם על נסיעה תוך כדי האזנה לדיווחי תנועה מהרשת (כאשר הנוסע לידכם יוכל אף להתבונן במצלמה של איילון), או אולי אפליקציה המנווטת אתכם למקום חניה פנוי, מוסך מורשה או אולי אף תוכנת "האח הגדול" אשר תמחיש לכם על גבי הצג המרשים את אופי הנהיגה של הבן ברכב, אתמול בלילה?...

לא ברור עד כמה מהר יגיע המכשיר לישראל, בכל מקרה תמיד יהיו את אלו שלא יוכלו לחכות וירכשו אותו בחו"ל. בקרוב בפקקים של איילון...