קרלוס סיינז מוביל בפחות מ-3 דקות. היום הקרב הסופי מול אל-עטיהסטפן פטרהנסל זכה אתמול בנצחון הסטייג' הרביעי שלו בראלי דאקאר 2010, והעלה בכך את סך כל נצחונות הסטייג' שלו ל-55 – אחד פחות מצ'אגין. אבל זה היה הענין השולי אתמול מאחר והוא אינו חלק מהקרב על הנצחון. הענין האמיתי התמקד, כצפוי, בין שני נהגי פולקסווגן המתמודדים על הזכיה, קרלוס סיינז ונאסר אל-עטיה – ובעקבות הסטייג' אתמול נעכרה האווירה הרגועה והחברית במחנה פוקלסווגן.
לפני הזינוק אתמול היה הפער בין השניים 5 דקות ו-20 שניות לטובת סיינז, והיה ברור כי אל-עטיה ילחץ עד הסוף – מה גם שסיינז, מנצח הסטייג' הקודם, פתח את הסטייג' וזינק לפני אל-עטיה. במקרים כאלו בדרך כלל קל לנהג הדולק מאחור לסגור את הפער, וזה בדיוק מה שקרה אתמול. אל-עטיה, בנהיגה עוצרת-נשימה לעתים, נדבק לזנבו של סיינז אך במשך קילומטרים רבים לא הצליח לעקוף, בעוד סיינז מצידו מסרב לפנות את הדרך. בסופו של דבר הצליח אל-עטיה למצוא את הדרך לעקיפה, אך עשה זאת קרוב מדי לטעמו של סיינז ואף נוצר מגע בין המכוניות. זה קרה בשלב בו סיינז עשה את דרכו בזהירות יחסית בעקבותיהם של רוכבי אופנוע (האופנוענים מוזנקים לפני המכוניות). סיינז לא אהב את הביצוע, בלשון המעטה.
בסופו של דבר היה זה פטרהנסל שניצח בסטייג', כאמור, אך אל-עטיה סיים שני בעוד סיינז מגיע במקום הרביעי שתיים וחצי דקות אחריו (ואחרי גרלן שישרי). הפער בין השניים הצטמק ל-2:48 דקות בלבד – ובכך הוכנה הזירה לאקט הסופי שיתרחש בסטייג' האחרון היום, 206 ק"מ של רגל על הגז בשבילים פתוחים ומהירים. איזה פינאלה! בתנאים הללו, בשטח שטוח וקל יחסית, יהיה קשה מאד לאל-עטיה לצמצם את הפער ולהדביק את סיינז – ודווקא לנהגי ב.מ.וו/X-רייד עשוי להיות תפקיד מפתח בדרמה: פטרהנסל מזנק לפני אל-עטיה, ובין שני נהגי פולקסווגן נמצא שישרי. מנהלי הראלי שוחחו אתמול עם שני נהגי X-רייד וביקשו מהם להיות ערניים במיוחד כדי למנוע בעיות בטיחות – ואילו פטרהנסל ושישרי הריזו שניהם כי פנו את הדרך מיד אם ידרשו, וכי אינם רוצים להיות אלו שישפיעו על התוצאות בדרך כלשהי. "אבל אני לא בטוח שלסיינז יהיהקל להשיג אותי", אמר שישרי...
בקטגוריית המשאיות השיג אתמול פירדאוס קאבירוב את נצחון הסטייג' הרביעי שלו השנה, (וה-13 מ-13 של קאמאז!) אך ולדימיר צ'אגין – שסיים שני בפער קטן – ממשיך לצעוד בבטחה לקראת נצחון דאקאר נוסף עם יתרון של למעלה משעה. בקטגוריית האופנועים המצב דומה – לסיריל דספרה (KTM) יתרון של למעלה משעה על פני הדולקים בעקבותיו, והוא יכול להרשות לעצמו לתת לאחרים לנצח בסטייג'ים.