קרלוס סיינז שני אירועים משמעותיים התרחשו בסטייג' העשירי של ראלי דאקאר אתמול: קרלוס סיינז, מוביל הראלי כמעט מתחילתו, זכה סוף-סוף בנצחון-הסטייג' הראשון שלו – ואילו ולדימר צ'אגין זכה בנצחונו השמיני השנה ועלה למקום הראשון בטבלת מנצחי הסטייג' של כל הזמנים עם נצחון מס' 55, אחד יותר מה-54 של פטרהנסל.
היה זה סטייג' קצר יחסית וצמוד מאד, כאשר בין 20 הראשונים מפרידה חצי שעה בלבד ובין עשרת הראשונים – פחות מ-10 דקות. אבל כשהתפזר האבק התברר כי סיינז היה זה שניצח בשעה טובה, חצי דקה מהר יותר מפטרהנסל במקום השני ומה שיותר חשוב – לפני נאסר אל עטיה, מי שדולק בעקבות סיינז בדירוג המצטבר. עושה רושם כי הדאקאר הנוכחי הולך להיות מותח – יחסית – ממש עד לסיום. למה יחסית? כי השאלה הפתוחה היא איזה צוות פולקסווגן ינצח. האחרים כלל לא בתמונה.
היה נחמד לראות אתמול ארבעה מיצובישים בעשיריה הראשונה, כולם מדגם ה"רייסינג לאנסר" שפיתחה מיצובישי עבור דאקאר 2009. אפשר רק לנסות ולתהות איך היה נראה הדאקאר השנה עם השתתפות רשמית של מיצובישי, משום שהכלים עצמם נראים בהחלט מהירים די הצורך. אבל אלו ספקולציות בלבד, ובינתיים מגיע שאפו לנהגי מיצובישי – טראנובה, ברבוסה, ספינלי וסוזה – שמצליחים להתברג לצמרת באופן עקבי.
בדירוג המצטבר לא חלו מהפכות. השינוי היחיד בעשיריה הראשונה הוא שאורלנדו טראנובה עלה למקום התשיעי על חשבונו של לאוניד נוביצקי (ב.מ.וו), שנשר למקום ה-11 אחרי רובי גורדון. בקטגוריית המשאיות יש כבר לצ'אגין, ה"צאר" של הדאקאר, יתרון של למעלה משעה על פני בן קבוצתו קאבירוב (המקום השלישי מרוחק יותר מ-8 שעות!), אבל כפי שאנו רואים זה לא גורם לו להרים רגל מהדוושה ולהרגיע את הקצב. נראה כי רק תקלה טכנית או שגיאת-נהג גסה תמנע מצ'אגין זכיה שישית.
גם בקטגוריית האופנועים נהנה סיריל דספרה (KTM), עם ראלי כמעט מושלם עד עתה, מיתרון גדול של יותר משעה ועשרים דקות על פני כל יריביו והוא יכול להרושת לעצמו להרגע ולהותיר את המאבק על נצחונות-הסטייג' לאחרים. הקרב האמיתי הוא על המקום השני: שלושה רוכבים נאבקים עליו, אולוולסטר הנורבגי (KTM), לופז קונטרדו הצ'ילאני (אפריליה) ורודריגז הפורטוגזי (ימאהה), ובין שלושתם מפרידות רק 2 דקות! מארק קומה, מנצח הסטייג', מדורג רק במקום ה-17 לאחר העונש הכבד של 6 שעות שקיבל בסטייג' השביעי – עונש שהוא עדיין מערער עליו.