אבק רב מהווה בעיה משמעותית בדאקאר השנה. קרלוס סיינז בצילום מהסטייג' החמישירשימת הקרבנות שגובה הדאקאר ממשיכה להתארך. אתמול היה זה רוכב האופנוע האיטלקי לוקה מאנקה, ממובילי הראלי השנה, שהתרסק במהירות גבוהה ואושפז בבית-חולים מקומי בצ'ילה כשהוא מחוסר הכרה ועם גולגולת שבורה. רק יום קודם הפך מאנקה לגיבור הראלי כאשר הפגין רוח ספורטיבית יוצאת דופן: למרות שבאותו שלב דורג במקום הרביעי הכללי, עצר מאנקה כדי לסייע למארק קומה, מנצח הדאקאר ב-2009, שנתקע עם צמיג אחורי מפורק. באבירות יוצאת דופן תרם מאנקה את גלגלו האחורי לקומה, צעד שגרם לו כמובן לאיבוד זמן ולהורדתו למקום התשיעי הכללי. עכשיו הוא פצוע במצב קריטי וקומה עצמו נאלץ לקבל את החדשות העגומות אחרי שניצח בסטייג' השישי אתמול. יש לציין כי מוקדם יותר השבוע פרש אופנוען מוביל אחר, דוויד קאסטיו – מנצח הסטייג' הראשון של הראלי – לאחר ששבר את רגלו.
בין המכוניות שב פטרהנסל לנצח, ביום טוב לקבוצת ב.מ.וו/X-רייד: בנוסף אליו סיימו עוד שני נהגי הקבוצה בעשיריה הראשונה, כאשר לאוניד נוביצקי משיג את תוצאתו הטובה ביותר בראלי עד עתה ומסיים חמישי בעוד גרלן שישרי מגיע תשיעי. אבל כל זה לא הפריע לקרלוס סיינז, שני בסטייג' בפער של פחות מדקה, להגדיל את יתרונו בראש הדירוג לאחר שהקדים את שני חבריו לקבוצה הנמצאים מאחוריו בטבלה, מילר (8 דקות אחרי סיינז בסטייג')ואל-עטיה (11 דקות מאחור). קבוצת פולקסווגן איבדה לעומת זאת את צוותה הברזילאי: מאוריסיו נווס גלגל עם הטוארג-ראלי, פונה לטיפול רפואי עם שתי צלעות שבורות ויצא מהמירוץ.
היה זה יום גרוע לרובי גורדון בשל עוד תקלה טכנית (המחשב השולט על לחצי האוויר בצמיגים איבד את הצפון) גרם לו לסיים רק במקום ה-17 ולצבור פיגור נוסף של קרוב ל-50 דקות לעומת סיינז, ולרדת שני מקומות בדירוג המצטבר, למקום השישי. קרלוס סוזה הפורטוגזי המצויין והעקבי טיפס למקום הרביעי (אבל בפגיור של למעלה משעה וחצי אחרי סיינז!) לאחר שעקף גם את הולובצ'יץ' הפולני שנותר במקום החמישי.
כדאי לשים לב לקרב המתפתח בין וולדימיר צ'אגין, נהגה הותיק של קאמאז, לבין סטפן פטרהנסל על שיא נצחונות-הסטייג' בדאקאר. אתמול הציב פטרהנסל את מספר נצחונותיו על 53, בעוד צ'אגין שניצח אף הוא הגיע ל-52 נצחונות. אחד משניהם יהיה שיאן-הדאקאר בתום הראלי הנוכחי ובינתיים נראה כי הסיכויים נוטים לטובת הרוסי בן ה-39, ששולט השנה בקטגוריית המשאיות וניצח ב-5 מ-6 הסטייג'ים שהתקיימו עד עתה. הוא מוביל את הקטגורייה, בפער של קרוב ל-40 דקות על פני חברו לקבוצה ויריבו העיקש פירדאוס קאבירוב, מנצח דאקאר 2009 (והיחיד שגנב מצ'אגין נצחון-סטייג') – ושני אלו פשוט נמצאים בליגה בפני עצמם: המתחרה הבא בתור, ואן פליט ההולנדי, מפגר אחרי המוביל ביותר מ-4 שעות...
היום יוצאים המתחרים לסטייג' התחרותי הארוך ביותר של הראלי, 600 ק"מ מדודים (ועוד 41 ק"מ של קטע קישור, לפני יום-מנוחה מחר. כדי להקל על המתחרים מאפשר להם התקנון לסיים את הסטייג' הארוך ולהגיע למחנה עד יום המחרת בשעות הערב.

דירוג מצטבר – סטייג' 5 מ-14
1. קרלוס סיינז (פולקסווגן)
2. נאסר אל-עטיה (פולקסווגן), 15:24+ ד'
3. מארק מילר (פולקסווגן), 17:47+ ד'
4. קרלוס סוזה (מיצובישי), 1.34:04+ ד'
5. קז'ישטוף הולובצ'יץ' (ניסאן), 1.43:40+ ש'