סמל"ת, יבואנית פיאט, מתכוונת להחזיר – ובקרוב – את השם אבארט ארצה. מדובר בצעד מעניין בין היתר בגלל שבפיאט העולמית לא מתייחסים לאבארת כאל גרסאות ספורטיביות אלא רואים בו מותג עצמאי שדורש תצוגה נפרדת ומערך שיווק שונה. אבל בסמל"ת מאמינים, וכנראה בצדק, שהבאת תת-מותג הספורט הייחודי והכל כך מושך של פיאט, יתרום רבות לתדמית של הדגמים העממיים והרגילים של החברה.

לפחות כרגע נראה שהכוונה היא למקם את התצוגה של אבארט בחלקה של אלפא באולם. זו עזבה לאחרונה את האולם המרכזי בתל-אביב לאולם נפרד (זה שהיה שייך בעבר לקיה).

השם אבארט זכה לעיקר פרסומו בארץ בסוף שנות ה-70 ותחילת ה-80 עם הגרסה הספורטיבית של האוטוביאנקי. לפני שבע שנים הוא ביצע גיחה קצרה לישראל עם הגרסה הספורטיבית של הפונטו. הפעם הוא אמור לחזור עלינו עם גרסאות של ה-500 שמצוידת במנוע ה-1.4 ליטר המוגדש שמייצר 135 כ"ס (205 קמ"ש מרביים, 7.9 ש' למאה קמ"ש).

ה-500 אבארט גם מוצעת עם ערכת שיפור שמכונות 'אסה-אסה' (Esse Esse, דהיינו האותיות SS, בדיוק כפי שנעשה עם הגרנדה פונטו אבארת). ערכת שיפורים זו מעלה את ההספק ל-160 כ"ס ומחדדת את הביצועים: תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות ומהירות מרבית של 211 קמ"ש.

התייצבות ה-500 אבארט בארץ תקראה כנראה כבר ברבעון הראשון של השנה כאשר מאוחר יותר תגיע גם הגרסה החדשה לפונטו אבראט שתכונה 'איוו'. מחיר ה-500 אברת לא צפוי להיות זול ויש להניח שהוא ינוע באיזור ה-160,000 -170,000 שקלים.

תזכורת מפשיטת מערכת אוטו על איטליה: 500 אבארט במבחן ראשון: