אחרי מספר שבועות קשים למדי לבראון היא חוזרת לבסס את יתרונה בפסגה. צמד הנהגים של הקבוצה חצו ראשונים את קו הסיום בגרנד-פרי האיטלקי שנערך במסלול האגדי של מונזה. רובנס באריקלו, חצה ראשון את הקו והשיג את נצחונו השני העונה, חברו לקבוצה ג'נסון באטון, מוביל טבלת הנהגים, הגיע אחריו וזכה בנקודות יקרות.

הפתיחה הייתה שייכת דווקא לנהגים מקבוצות אחרות, כמו ללואיס המילטון ממקלארן, לאדריאן סוטיל במכונית המפתיעה של פורס אינדיאה ולקימי רייקונן מפרארי. הם היו המהירים בהקפות הדירוג. רייקונן פתח שוב בצורה מצוינת והצליח לעבור את סוטיל כדי להתמקם שני. חבורת החוד שעטה קדימה ונצחונו של המילטון נראה היה מובטח. אלא שאז שלפה קבוצת בראון את הקלפים הסודיים שלה. המכוניות שלה אמנם זינקו מהמקומות החמישי שישי, אבל בנו על טקטיקה של עצירת תדלוק אחת. וכך כאשר שלישיית החוד נכנסה לעצירה שנייה הם נטלו את ההובלה.
המילטון שנראה בטוח במקומו השלישי החל לוחץ על באטון בניסיון לעקוף. ואולם תאונה קשה להמילטון בהקפה האחרונה הבטיחה את המקום השלישי לרייקונן שממשיך לצבור נקודות.

הניצחון הכפול של בראון, ארבע מירוצים לסיום, אומר שמבחינה מעשית קרב האליפות כעת הוא בין שני נהגי הקבוצה באטון, עם יתרון נוח של 14 נק' לבאטון. מנגד, יש לזכור כי באריקלו נמצא בתנופה, כך שלא הכל סגור. במקום השלשי בדרוג הנהגים נמצא את סבסטיאן ווטל, שהשיג המרוץ רק נקודה אחת, כך שהפער בינו לזוג המוביל עלה ל-26 נק'.
גם מבחינת אליפות היצרנים, בראון מתחזקת ומגדילה את הפער על רד בול שמדורגת אחריה. במיוחד אחרי שזאת האחרונה סבלה ממירוץ גרוע למדי שהקנה לה נקודה אחת בלבד.

גרנד פרי איטליה, תוצאות המרוץ:
1. רובנס באריקלו, בראון, 10 נק'
2. ג'נסון באטון, בראון, 8 נק'
3. קימי רייקונן, פרארי, 6 נק'
4. אדריאן סוטיל, פורס אינדיאה, 5 נק'
5. פרננדו אלונסו, רנו, 4 נק'
6. הייקי קובליינן, מקלארן, 3 נק'
7. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 2 נק'
8. סבסטיאן ווטל, רד בול, נקודה אחת

אליפות הנהגים לאחר 13 מרוצים:
1. ג'נסון באטון, בראון, 80 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון, 66 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול 54 נק'
4. מארק וובר, רד-בול, 51.5 נק'
5. קימי רייקונן, פרארי, 40 נק'
6. ניקו רוזברג, וויליאמס (טויוטה), 30.5 נק'
7. לואיס המילטון, מקלארן (מרצדס), 27 נק'
8. יארנו טרולי, טויוטה, 22.5 נק'

אליפות הקבוצות לאחר 13 מרוצים:
1. בראון, 146 נק'
2. רד-בול, 105.5 נק'
3. פרארי, 62 נק'
4. מקלארן (מרצדס), 47 נק'
5. טויוטה, 38.5 נק'
6. וויליאמס (טויוטה), 30.5 נק'
7. ב.מ.וו, 20 נק'
8. רנו, 20 נק'