זקני העמק לבטח עוד זוכרים את ה'אינטרנאש' סקאוט המיתולוגי, עליו יש האומרים שהנו אחד ה-SUV האמיתיים הראשונים. הסקאוט יוצר על-ידי יצרנית הציוד החקלאי International Harvester, לימים CASE IH שכל חקלאי בארץ מכיר. הסקאוט יוצר כתחרות לרכבי השטח והטנדרים של ג'יפ (בעיקר ה'גלדיאטור'), כאשר יצרנית הציוד החקלאי הבינה שכל רוכש טרקטור או מכונה חקלאית אחרת יידרש גם למכונית מתאימה, שתתאים לעבודות חקלאות, ניוד בשטח או משימות הובלה למיניהן.

הסקאוט יוצר במשך למעלה מ-20 שנה (1961-80) בעיקר בתצורת מרכב סגור עם 3 דלתות או טנדר קצר. הוא קנה לעצמו שם של רכב קשוח ביותר, אמין ויעיל בשטח, עד שנעלם לאחר עוד אחת מהתהפוכות שעברה על החברה האם, שכיום נקראת כאמור 'קייס'.
שובו של ה'סקאוט'?
צילום: מנהל
משפחת ה'אינטרנאש' סקאוט

עתה מבצע השם קאמבק, אך בגוף צעיר, רענן ומעודכן בהרבה; יצרנית הטרקטורים קייס מציעה מעתה את גרסתה לענף ההולך וצובר פופולאריות – ענף הטנדרונים לשטח, UTV או Side by Side כפי שכלי רכב אלו מכונים בארה"ב. השיקול הנו ברור, ודומה למדי לשיקולים שהניעו את אנשי יצרנית הטרקטורים דאז להציע את הסקאוט המקורי: רכב משלים להיצע ציוד השטח והטרקטורים שיתאים למגוון משימות בשטח או במשימות חקלאות למיניהן.
שובו של ה'סקאוט'?
צילום: מנהל
הסקאוט המודרני (Case IH Scout בשמו המלא, עם דגש על ה-IH מלשון International Harvester) מוצע בשלוש תצורות בסיסיות, כולן עם הינע כפול, נעילות דיפרנציאל ושני יחסי העברה: גרסה בסיסית וקומפקטית הנקראת סקאוט (2 מושבים, 14 כוח-סוס), גרסה חזקה יותר עם 20 (דיזל) או 23 (בנזין) כוח-סוס המוצעת בתצורה רגילה עם 2 מושבים או בתצורה מוארכת עם מקום לארבעה. המהירות המרבית עבור כל הגרסאות מוגבלת ל-40 קמ"ש. והמפרט? הסטנדרט המוצע בקטגוריה, פחות או יותר: מתלי מק'פרסון מלפנים, סרן חי מאחור, העברת הכוח נעשית באמצעות גיר רציף, 4 בלמי דיסק אמונים על הבלימה, יכולת העמסה של 365 עד כ-480 ק"ג בארגז (תלוי בגרסה).
שובו של ה'סקאוט'?
צילום: מנהל
אנשי קייס מדגישים את מורשת הפנאי אותה ממשיך ה-UTV החדש בקונצרן והקשר בין הסקאוט המודרני להשראה משנות ה-60'. מי יודע - אולי מדובר בצעד ראשון לקראת החייאת ה'סקאוט' המקורי, כרכב שטח או כליין של טנדרים ורכבי פנאי - שמועות שכבר שנים נשמעות מעת לעת. הסקאוט מיוצר עבור קייס על ידי יצרנית טנדרוני השטח והציוד החקלאי קאב-קאדט האמריקאית על-פי מפרט של קייס. את הכלים ניתן יהיה להשיג כבר בזמן הקרוב באמצעות סוכני קייס בארה"ב. מחירים ואפשרויות ייצוא מחוץ לארה"ב טרם פורסמו.