ויקטורי, יצרנית אופנועי הקרוזר האמריקאית הצעירה ביותר (מאז 1997, הוקמה תחת הקונצרן פולאריס המוכר לנו מתחום הטרקטורונים) נאלצה מיומה הראשון להילחם עם נשק "כמו של הגדולים".
ה'גדולים', במקרה של אופנוע אמריקאי בכלל – אופנוע קרוזר שמן, כבד ונוטף כרום בפרט – משמעם הארלי דייוידסון. מותג האופנועים הוותיק בעולם (שעדיין מייצר, מאז 1903) הוא עדיין קובע הסטנדרטים והכיוונים אליהם רוכבים אדומי הצוואר ועבי הבשר האמריקאים אל השקיעה, מפחידים קשישות ונערות תמימות – או סתם רוכבי אופנוע מזן אחר, שלא נולד במילווקי.

ויקטורי השיקה לאחרונה צמד דגמים חדשים שנועדו להיכנס ראש בראש בלא פחות ממשפחת הפשע היותר מוכרת בשבט הארלי – משפחת הרוד קינג; אלו הם קרוזרים גדולים, נמוכים ועבים למדי, שמהווים את הצד הבשרני והמלא יותר במשפחת הארלי (על ה'קינגפין' ה"כחוש" יותר כבר סיפרנו לכם). סימן ההיכר הבולט של דגמי הרוד קינג הם המזלג הקדמי העבה במיוחד והגלגל המחופה בכנף חובקת גדולה במיוחד.
צילום: מנהל
המטרה: הארלי דייוידסון רוד-קינג קלאסיק
שני הדגמים החדשים הם הקרוס קאנטרי (Cross Country) והקרוס רודס (Cross Roads) וכמו התחרות מבית הארלי כך תוכננו גם השנים האלו לנסיעות ארוכות, עם או בלי נוסע/ת נוסף/פת או ציוד.
השלדה עשויה קורות אלומיניום והיא חובקת מנוע V2 (אלא מה?) מקורר אוויר ומוזרק דלק בנפח 1,731 סמ"ק שמייצר 92 כוח-סוס צנועים יחסית אך בריאי-מומנט (15.1 קג"מ). הכוח מועבר אל הגלגל באמצעות גיר 6-מהירויות ורצועה (שקטה משרשרת ושאינה דורשת תחזוקה/שימון).
בארה"ב מוצעים דגמים אלו במחיר התחלתי של 16,000$ עבור הקרוס-רוד ו-18,000$ עבור הקרוס-קאנטרי – פחות או יותר מקביל למחירי הארלי המתחרים.
למרות שפולאריס מיוצגים אצלנו, אופנועי ויקטורי אינם מיובאים לארץ.
ויקטורי: ה-Core, קונספט שובר עצמות