לאחר מגעים בין חברת הוסאברג השבדית לבין ד.ל.ב מוטוספורט, מגעים שנמשכו החל מתערוכת מילאנו האחרונה, נחתם השבוע הסכם ההפצה בין שתי החברות. המשמעות היא שתוך זמן קצר נראה כאן את דגמי 2010 של הוסאברג, בעלי המנועים היחודיים בהם הצילינדר כמעט אופקי, מוטה ב-70 מעלות קדימה, וגל הארכובה נמצא מעל לתיבת ההילוכים. כמה זה קרוב? ככל הנראה כבר במהלך אוגוסט יגיעו ראשוני הכלים.

הוסאברג הוקמה ב-1988 על ידי עובדי הוסקוורנה לשעבר, לאחר שהמותג השבדי הוותיק נמכר לקאג'יבה האיטלקית (ונמצא מאז אמצע 2007 בבעלות ב.מ.וו). כמותג צעיר ודל אמצעים פיתחו השבדים טקטיקת "צבא קטן וחכם" ואופנועי הוסאברג נודעו כמקוריים ומתקדמים טכנולוגית, ותוך זמן קצר קנו לעצמם שם דבר בעולם אופנועי השטח התחרותיים – למרות בעיות אמינות שליוו את מנועי החברה בשל שיטת שימון ייחודית, בעיות שנעלמו בסוף שנות ה-90'. רשימת ההישגים, על כל פנים, מרשימה בכל קנה מידה, אך בהחלט מדהימה בהתחשב בגיל המותג ובהיעדר הגב הפיננסי האיתן העומד מאחורי יצרניות גדולות ועשירות יותר. בין היתר הביא להוסאברג הרוכב הבלגי ג'ואל סמטס 3 אליפויות עולם במוטוקרוס (500 סמ"ק) ובארון החברה שוכנים עוד 6 גביעי אליפות העולם באנדורו...
ראו כי טוב, ובשנת 1995 נרכשה החברה על-ידי המתחרה האוסטרית ק.ט.מ, וכיום הוסאברג היא בבעלותה. הפיתוח והייצור הועתקו אמנם למאטיגהופן שבאוסטריה (שם שוכנים מטה ומפעלי ק.ט.מ) אך מחלקת הספורט המוטורי של הוסאברג נותרה בשבדיה. בשנת 2005 קיבלה הוסאברג הכרה נוספת כאשר החליפה את הוסקווארנה – שכבר לא היתה שבדית, כאמור – כספקית האופנועים של צבא שבדיה. קוריוז נוסף מתייחס לסלוגן הידוע של ק.ט.מ: Ready to Race, שבמקור היה של הוסאברג ו"אומץ" על-ידי ק.ט.מ לאחר רכישת המתחרה משבדיה.

מנהל המותגים ק.ט.מ והוסאברג בד.ל.ב מוטוספורט, תומר ברעם, מסר כי לארץ יגיעו שלושת דגמי האנדורו - FE570, FE450 והדגם החדש FE390, וכן מספר יחידות מדגם הסופרמוטו החדש FS570. אין עדיין מחירים מדויקים לכלים, אולם הם צפויים להיות יקרים יותר בכ-5% עד 7% מדגמי ק.ט.מ המקבילים.

אחרי שבזמן האחרון זכינו לראות בארץ מותגי איכות כמו הוסקוורנה ואפריליה, הידיעה על יצרן נוסף שעושה דרכו ארצה, דווקא בשעת מיתון עולמי, משמחת מאוד. שיהיה בהצלחה!

לאתר פול גז לחצו כאן