"המונה מקולקל, עופי מהמונית". כך נאמר לנוסעת שבקשה להגיע מקניון גירון שבאשקלון לרחוב הורדים שבעיר. הנוסעת לא ויתרה והגישה תלונה למפקח על התעבורה במשרד התחבורה כאשר שם – בעקבות חקירה – הוגשה תביעה לבית המשפט.

מהכרעת הדין עולה כי נהג המונית סירב לבקשת הנוסעת להפעיל מונה בטענה כי "באשקלון יש מחיר נסיעה קבוע של 17 שקלים". כאשר בשנית ביקשה הנוסעת להפעיל מונה, צעק לעברה הנהג כי המונה מקולקל והורה לה "לעוף מהמונית". הנוסעת נאלצה לרדת מהמונית.

"מדובר בעבירות חמורות שיש בהם יותר משמץ של זילזול באושיות החוק." קבעה שופטת בית משפט השלום באשקלון, דליה קליימן, אשר הוסיפה: "במקרה כגון זה גובר האינטרס הציבורי על הנסיבות האישיות."

השופטת קליימן גזרה על נהג המונית קנס כספי של 3,000 שקל והתחיבות בסך 5,000 שקל להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שלוש שנים. בנוסף, הורתה לו לפצות את הנוסעת ב-1,000 שקלים.

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי בשנה האחרונה בלבד הוטלו מאות אלפי שקלים על נהגי מוניות שפעלו בניגוד לתקני התעבורה. ברוב המקרים נענה בית המשפט לבקשת משרד התחבורה ופסק גם פיצוי אישי גבוהה לנוסעים שנפגעו מהתנהגות הנהגים.