זה לא נגמר עד שזה נגמר. את זה למד על בשרו יארי-מאטי לאטוולה, נהגה השני של קבוצת פורד, בסופר-ספיישל-סטייג' הקצרצר שסיים את ראלי פולין. טעות קטנטנה בשיפוט גרמה לו לפרישה מהראלי, שניות בודדות לפני שעמד לסיים אותו במקום השני ולסגור סוף-שבוע מוצלח במיוחד עבור קבוצת פורד. סוף השבוע הזה הסתמן כמוצלח במיוחד עבור פורד כבר יומיים מוקדם יותר, עת למד אחד סבסטיאן לואב, חמש פעמים אלוף עולם, שטעות קטנה לא פחות בדפי הניווט שלו יכולה לגרום בקלות לפרישתו השנייה ברציפות ממרוץ ראלי של ה-WRC. ואם זכרוננו איננו מטעה אותנו – דבר כזה עוד לא קרה לו מעולם.המכונית של הירבונן, מחליקה בבטחה אל המקום הראשון בראליאבל בואו נתחיל מההתחלה. קראתם נכון בכותרת – ראלי פולין חזר השנה לאליפות העולם בראלי לאחר 36 שנים בהן התקיים מחוץ לאליפות היוקרתית. ואם זה לא משמח את אמא שלכם, אנחנו לא יודעים מה כן. הראלי, אשר היה מבוסס אספלט עד 2005 (כל הדרך מאז 1921, בה התקיים לראשונה), מתקיים בשנים האחרונות על שבילי עפר מהירים וצרים. סבסטיאן לואב נכנס אליו כשהוא נחוש שלא לבצע טעויות כמו זו שעלתה לו בפרישה בראלי הקודם. באופן כמעט מיסטי, גם הפעם הוא ניבא בתחילת הראלי כי המפתח להצלחה בראלי הוא כתיבת דפי-ניווט מדויקים ככל האפשר – ובול עץ שהסתתר בחול בסטייג' 4 נעלם כנראה מעינייו בעת כתיבתם. התוצאה הייתה גלגל שבור לחלוטין, פרישה מוקדמת מהיום הראשון של הראלי ואיסוף 20 דקות קנס על ארבעה סטייג'ים שלא הושלמו.
כתוצאה, את היום הראשון סיימו שני נהגי פורד, הירבונן ולאטוולה, כשהם בעמדת הובלה ודני סורדו מזנב בהם כתקווה היחידה של סיטרואן לנקודות בראלי. לקראת אמצע היום השני הוא החל ללחוץ עליהם חזק מאוד והתקרב כדי פחות מ-20 שניות להובלת הראלי, כך שלשניהם לא נותרה ברירה אלא לוותר על הזהירות ולחזור לייצר קצב מהיר. לאטוולה אפילו ציין שהוא נוהג "כמו משוגע" כי סורדו לוחץ עליו מאוד. אך בתחילת היום השלישי המצב נרגע עבור הפורדים כשטעות בדפי הניווט של סורדו גרמה לו לפספס צומת ולאבד שניות יקרות.
בינתיים, לואב אשר חזר בתחילת היום השני למקום ה-32, התקדם עד למקום ה-11 בסטייג' 15. קטע-דירוג מאוחר יותר נאלץ סבסטיאן אוגייר מקבוצת סיטרואן-ג'וניור לפרוש עקב תאונה, בעוד בן קבוצתו יבגני נוביקוב בן ה-18 התבקש על ידי מנהל קבוצת סיטרואן להאט כשתי דקות ולאפשר ללואב לעקפו בכדי להתמקם במקום התשיעי. בסטייג' 17 הלפני אחרון, נהגה השלישי של קבוצת הצעירים של סיטרואן, קונראד ראוטנבך, עצר למשך כ-12 דקות (!) ואיפשר ללואב לעקפו בכדי שזה יתייצב במקום השמיני ויקבל נקודת אליפות אחת.
הכל היה מוכן לחגיגות הניצחון של פורד כשהצוותים נכנסו לסופר-ספיישל-סטייג' הקצרצר (2.5 ק"מ) שסיים את הראלי. והירבונן אכן סיים את הסטייג' בהצלחה ואת הראלי כולו במקום הראשון, אך לאטוולה סבל מגורל אחר לגמרי... בפנייה השנייה הוא פגע בחבית חול שתחמה את אחת הפניות ושבר את אחד ממוטות ההיגוי במכוניתו – מה שהעיף אותו ישר לתוך מחסום מתכת בפנייה הבאה וריסק את המתלה שלו לחלוטין. לאחר ניסיונות היסטריים לשחרר את המכונית לאטוולה הבין שזה נגמר. מאוחר יותר הוא הודה שזו הייתה הטעות הגדולה ביותר שעשה עד כה ושהוא מודע לכך שאיכזב את הקבוצה ואף יבין אם הם יחליטו להפסיק את החוזה שלו כתוצאה מכך. אך מנהל הקבוצה מלקולם וילסון אישר כי מקומו של לאטוולה בפורד עדיין מובטח. עכשיו נותר רק שלא יעשה יותר טעויות...
כתוצאה מפרישת לאטוולה, קודם סורדו למקום השני בעוד הנינג סולברג מסיים שלישי. במקום הרביעי התמקם פטר סולברג לאחר ראלי רצוף קרבות עבורו, שכלל גם בעיות ראות קשות לאחר שתקלה מוזרה גרמה להתזת שמן על שמשת מכוניתו באמצע אחד הסטייג'ים. חמישי סיים מתיו וילסון הצעיר ובמקום השישי התייצב פולני בעל שם כמעט בלתי אפשרי, אשר באופן מעניין הוא גם שלוש פעמים אלוף ראלי פולין וגם פוליטיקאי השייך לפרלמנט האירופי. לואב סיים שביעי לבסוף כשראוטנבך זוכה לנקודת אליפות אחת במקום השמיני.
הירבונן מוביל כעת את האליפות בהפרש של נקודה אחת מלואב, בעוד לאטוולה סובל מירידת מיקום אחת עקב הפרישה הבלתי צפויה. קבוצת פורד, שכמעט והתקרבה כדי 7 נקודות מסיטרואן בדירוג הקבוצות, ניצבת כעת 17 נקודות מאחור, לפני ראלי פינלנד שיחל בסוף יולי.


דירוג ראלי פולין:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 3:07:27.5 (10 נק')
2. דני סורדו (סיטרואן) – 1:10.3+ (8 נק')
3. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 2:05.7+ (6 נק')
4. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 2:24.3+ (5 נק')
5. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 4:17.5+ (4 נק')
6. קרזישטוף הולוויזיק (סטובארט-פורד) – 4:33.9+ (3 נק')
7. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 19:15.1+ (2 נק')
8. קונראד ראוטנבך (סיטרואן ג'וניור) – 19:20.6+ (1 נק')

דירוג נהגים אחרי 8 מרוצים:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 58 נק'
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 57 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 39 נק'
4. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 27 נק'
5. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 25 נק'
6. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 25 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 19 נק'
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 14 נק'

דירוג קבוצות אחרי 8 מרוצים:
1. סיטרואן – 106 נק'
2. פורד – 89 נק'
3. סטובארט פורד – 60 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 29 נק'
5. מונצ'י פורד – 18 נק'