היום בערב ייערך הגמר של תוכנית הריאליטי - "המירוץ למיליון". אחד מהזוגות המתמודדים ביניהם - גיל ותום, האב החורג וביתו, מיה ועמיחי הזוג שהולך להינשא וגיא ושי, הצמד שמתפקד כשותפים עסקיים גם בחיים האמיתיים, צפויים לזכות כמובן במיליון שקל אך בשתי מכוניות מסוג הונדה סיוויק הייבריד.

לדעתי, הבחירה של התוכנית להעניק כפרס, רכב היברידי, היא בחירה ראויה. לקחנו את המכונית למבחן של סוף שבוע שכלל את כל סוגי הנסיעה כולל פקקים, נסיעה משפחתית ונסיעה מהירה וגילינו מכונית שמספקת חוויית נהיגה בסיסית אך מספקת כשצריכת הדלק שלה היא כמובטח, נמוכה יותר משמעותית מכלי רכב אחרים.

כשמגיעים לדיון בכלי רכב חסכוניים תמיד יהיה את האחד שיקפוץ ויגיד שעדיף כלי רכב קטן, אירופאי, ידני, בעל נפח מנוע של כליטר על מנת לחסוך בדלק והוצאות. אני חושב אחרת וההונדה סיוויק ההיברידית, כמו גם המתחרה המובילה שלה - הפריוס לבית טויוטה, מוכיחות כי הן כלי שימושי והגיוני יותר מהכלים האירופאיים הקטנים.

הסיוויק ההיברידית נראית חיצונית בדיוק כמו הונדה סיוויק סדאן רגילה, פרט לכך שהיא מאובזרת ברמה הגבוהה ביותר וחישוקי הגלגלים שלה הם יחודיים לדגם, הדבר משתלב עם הפילוסופיה של החברה שבה רוצים לייצר בעתיד דגם היברידי לכל הדגמים של החברה. הסיוויק ההיברידית נותנת לנהג ששומר על הסביבה מרחב פנים נאה ונעים לאכלס בו משפחה של 4 נפשות. שלושה מבוגרים יצליחו להידחק למושב האחורי אך לא ישבו בנוחות כמו בכל רכב "משפחת" שנמכר בישראל. מלפנים, ישנה תחושה של רכב מנהלים גדול בשל הפאנל הקדמי הארוך שגורם לקצה השמשה להיות רחוקה יחסית מהנהג.

לאחר שהבהרנו שבסיוויק יש יותר מקום בתא הנוסעים מאשר בכלי רכב קטנים יותר, נספר לכם שהיא מצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת גיר רציף שמאפשר חיסכון מקסימאלי בדלק כשהוא מתאים את הסל"ד של המנוע לכבדות הלחיצה של הנהג על דוושת הגז.

בשורת החיסכון המכונית סיפקה לנו תוצאה חסכונית של כ-18 ק"מ לליטר, מעט פחות מנתוני היצרן שמתיימרים לצריכה משולבת של כ-20 ק"מ לליטר. המכונית מגיעה לצריכת הדלק המרשימה הזו בעזרת מנוע בנזין קטן של 1.3 ליטר שמסייע לו מנוע חשמלי בעל הספק נמוך. ביחד, שני המנועים נותנים הספק נמוך יחסית של 115 כ"ס שבהחלט עונה לדרישות הנהג הישראלי, המנוע החשמלי מצטיין במומנט גבוה, דבר שמאפשר תאוצות ביניים זריזות יחסית.

המכונית מונעת ללא סטרטר בעזרת מערכת אלקטרונית שמכבה את המנוע ברגע שהמנוע עומד. בעמידה בפקק, התחושה הזו של רכב כבוי שנדלק ברגע שאתה עוזב את דוושת הברקס, היא תחושה מעט מוזרה בהתחלה, אבל גורמת לך לחשוב מדוע לא להתקין מנגנון כזה גם בכלי רכב שאינם היברידיים.

יהיו הזוכים אשר יהיו, הרכב שיקבלו כפרס, אינו רכב מנקר עיניים אך מספק את כל הדרישות של מכונית משפחתית בתוספת סוכריה של חיסכון בדלק ושמירה על הסביבה. הורדה, אפילו מתונה של המיסוי על כלי רכב מהסוג הזה תוכל להוביל אותן לראש טבלת מכירות הרכב כפי שקורה היום ביפן.