ספק אם שמעתם את שמה של חברת Prindville Prestige (אלא אם ברשותכם מכונית נדירה ויקרת-ערך הדורשת טיפול מיוחד). מדובר בחברה בריטית בעלת אופי אריסטוקרטי אשר עד היום התמחתה בטיפול במכוניות יוקרה: אחסנה, הובלה, אחזקה, שחזור, תיווך והשכרה. עכשיו החליטה החברה השוכנת בלונדון להרחיב את פעילותה ולהכנס לתחום ה-Coachbuilding – אמנות ייצור מרכבים, נוהג שהיה נפוץ מאד בעשורים הראשונים של המאה ה-20 כאשר יצרני-יוקרה היו מייצרים למעשה את הבסיס המכני בלבד – שילדה, מנוע וומכלולי הינע – והלקוח היה מזמין אצל הסדנה המועדפת עליו מרכב כראות עיניו. דוגמה בולטת לכך היא הבוגאטי רויאל, אולי המכונית המפוארת ביותר בהיסטוריה (במונחים יחסיים): כל ששת היחידות שיוצרו ממנה היו שונות זו מזו.
מורצ'ילגו, קצת אחרת
צילום: מנהל
בימינו אנו נדיר מאד לפגוש Coachbuilding של ממש – הנריק פיסקר, למשל, עשה זאת לפני שהחל עם פרוייקט הקארמה – ורוב הסדנאות מסתפקות בהחלפת חלק חיצוני זה או אחר, הוספת אלמנט אווירודינמי וכן הלאה. אבל פרינדוויל הלכה עד הסוף, כמעט, ומציעה ערכה המיועדת להקנות ללמבורגיני מורצ'ילגו הופעה חדשה ושונה מאד מהמקור (המאד משעמם, כמובן).
למעט המכסה הקדמי של תא המטען, כל שאר הפאנלים שונו והתוצאה בהחלט מרשימה, אגרסיבית ודרמטית אפילו יותר מהאורגינל של למבורגיני. תא הנוסעים גם הוא זוכה לטיפול אקסקלוסיבי הכולל ריפודים מעור יען (!) ושימוש באלומיניום של ממש לפרטים כמו פתחי האוורור/מיזוג. ייצור רכיבים אלו מאלומיניום והחלפת המקוריים מהווה תהליך מורכב ויקר, וזו אחת הסיבות לכך שחבילת עיצוב הפנים לבדה עולה 10,000 ליש"ט (ומכונה Jewellery Pack).
מורצ'ילגו, קצת אחרת
צילום: מנהל
מיותר אולי לציין כי כל לקוח יכול להזמין אבזור כיד הדמיון הטובה עליו, כמו למשל מצלמות עזר לחניה המותקנות במראות הצד ומצביעות מטה, כדי לסייע לנהג לחנות ולמנוע נזק לחישוקים היקרים מאבני המדרכה.
ה"מורצ'ילגו נוסח פרינדוויל" הוצגה לאחרונה באירוע Top Marques Monaco האולטרא-יוקרתי, והחברה מבשרת כי בהמשך השנה צפויה להופיע מכוניות נוספות שיזכו למרכב חדש: פרארי F430 עם דלתות כנפי שחף, פרשנות חדשה לב.מ.וו X6 ולפורשה קאיין, ואפילו מכונית-על חדשה לגמרי בנוסח מכוניות המירוץ של לה-מאן.
עושה רושם שיהיה מענין – ושוב אנו מגלים שישנם כאלו שלא מכירים את המילה "מיתון"...